طرح «شنبه‌ها با کتاب در مساجد» اجرا می‌شود

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از راه اندازی و اجرای طرح «شنبه‌های با کتاب در مساجد» در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی صبح امرزو در آیین گردهمایی گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بسیار عظیم در راستای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه به حساب می‌آیند.

وی به حضور باشکوه گروه‌های بسیج کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در این برنامه اشاره کرد و گفت: این حضور باشکوه نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی است که در این حوزه وجود دارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور استفاده از ظرفیت هنر در راستای ترویج دین در جامعه را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: استان یزد در ارتباط با ایجاد و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

ارزانی خاطرنشان کرد: یزد استانی مذهبی و دینی است که ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های هنر دینی و آیینی دارد که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به شعر، سرود و تئاتر اشاره کرد.

وی به رویکردهای کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در ارتباط با تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: ایجاد خانه سرود یکی از این رویکردهاست و نخستین خانه سرود کشور هم در استان یزد افتتاح شد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر اهمیت توجه کودکان و نوجوانان و جوانان به کتاب‌خوانی تاکید کرد و گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند ظرفیتی بسیار مهم در این زمینه به حساب آیند که باید حتما به این ظرفیت توجه ویژه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی در کشور شود.

ارزانی ادامه داد: در این زمینه طرح‌های متعددی در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نظر گرفته شده که از جمله این طرح‌ها می‌توان به طراحی و اجرای «شنبه‌های با کتاب» اشاره کرد همچنین در راستای تقویت فعالیت‌های هنری طرح «یکشنبه‌های با سرود در مساجد» هم اجرایی می‌شود.