رشد ۴۳ درصدی بارش‌ها در استان یزد

مسئول اداره هواشناسی شهرستان مهریز از رشد ۴۳ درصدی بارش‌ها در استان در بازه زمانی ابتدای مهر تا ۲۶ آبان ماه خبر داد.

به گزارش میبدما؛ حسین حدادی در گفتگو با خبرنگار فارس، گفت: از بعداز ظهر روز گذشته یک سامانه بارشی به سمت جنوب و جنوب شرقی در حرکت بود که استان یزد و شهرستان مهریز را درگیر کرد.

وی افزود: برای امروز و فردا آسمانی آفتابی و بدون پدیده جوی خاصی پیش بینی می شود. از عصر جمعه هفته جاری سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود که امیدواریم از این سامانه نیز بارش های خوبی نصیب استان شود.

حدادی درخصوص مقدار بارندگی در پاییز امسال خاطرنشان کرد: مقدار بارندگی سال آبی ۹۸-۹۷ در شهرستان مهریز۵/۳ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته که اصلاً بارندگی رخ نداد افزایش چشمگیری داشته؛ اما نسبت به میانگین بلند مدت تا امروز تغییر محسوسی نداشته است.

وی همچنین میانگین بارش در شهرستان مهریز از ابتدای پاییز امسال را ۴- درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان یزد نیز با میانگین بارش ۴۴- مانند مهریز جزو کم باران ترین شهرستان های استان بوده است و این در حالی است که بیشترین بارش در کل استان، در شهرستان خاتم با میانگین۱۶۷ درصد رخ داده است.

حدادی تاکید کرد: میانگین بارندگی سال زارعی جاری شهرستان های استان از اول مهرماه تا ۲۶ آبان ۹۷ به میزان ۷/۳ است که نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه یعنی اول مهرماه تا ۲۶ آبان سال های گذشته در حدود ۴۳ درصد افزایش داشته است.