آنتن‌های مخابراتی در استان یزد خطری برای مردم ندارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به اینکه تشعشعات آنتن‌های مخابراتی بسیار پایین‌تر از میزان استاندارد جهانی است، گفت: آنتن‌های مخابراتی نصب شده در استان یزد خطری برای مردم ندارد.

به گزارش میبدما؛ اکرم فداکار در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص تشعشعات دکل‌های مخابراتی در استان یزد، گفت: درواقع تجهیزات مخابراتی نصب شده در مناطق مختلف شهری و روستایی دارای استانداردهای جهانی است و این آنتن‌ها همواره از سوی نهادهای نظارتی ازجمله سازمان انرژی اتمی موردسنجش و پایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امواج آنتن‌های مخابراتی نصب شده در مناطق شهری و روستایی استان خطری برای مردم ندارد، افزود: اپراتورهای که توسعه دکل‌های مخابراتی را در استان انجام می‌دهند، همگی دارای مجوز هستند و همچنین تجهیزاتی که در این راستا استفاده می‌شود، همان تجهیزاتی هستند که در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار داشت: درواقع تمامی پارامترهای تجهیزات دکل‌های مخابراتی در بدو ورود به کشور مورد چک و کنترل قرار می‌گیرند که خوشبختانه در بدو ورود این دکل‌ها به کشور تاکنون این رصدها و پایش به‌صورت متداوم و مستمر انجام شده است.

فداکار با تأکید بر اینکه طبق اندازه‌گیری‌های صورت گرفته میزان تشعشعات آنتن‌های مخابراتی بسیار پایین‌تر از میزان استاندارد جهانی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر این میزان تشعشعات تا میزان استاندارد جهانی فاصله بسیار زیادی دارد و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامتی مردم در این راستا وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اندازه‌گیری میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی در استان یزد، تصریح کرد: درواقع در روزهای اخیر در زمینه مشکلاتی که وجود داشته است، با حضور خود مردم و عضو شورای شهر در این راستا اندازه‌گیری در نزدیک‌ترین نقطه این دکل‌ها انجام شده و برای ما مشخص و مبرهن شده است که فاصله زیادی بین این تشعشعات تا آستانه استاندارد جهانی وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه موج نگرانی مردم در این راستا کاملاً بی‌جهت است، عنوان کرد: در حال حاضر در راستای نگرانی شهروندان می‌توانیم مستندات این دکل‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا نگرانی آن‌ها بیش از بیش کاهش یابد.