نخستین حضور یزدی‌ها در المپیاد نجوم

برای نخستین بار، دانش آموزی از استان یزد در المپیاد نجوم و اختر فیزیک که در چین برگزار می‌شود، حضور یافت.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، محمدصدرا حیدری، فارغ التحصیل دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی دوره دوم در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی المپیاد نجوم و اختر فیزیک که از ۱۲ تا ۲۴ آبان در شهر پکن چین برگزار می شود، حضور یافت.

پدر این دانش‌آموز یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرزندش از اواخر دوران ابتدایی به نجوم و رصد علاقه داشته و از پایه دهم به طور جدی و حداکثر ۱۲ ساعت در روز به مطالعه پرداخته است.

بهرام حیدری افزود: محمدصدرا از تجربه و دانش مدال آوران سال‌های گذشته بهره گرفته و از آنجا که از آمادگی خوبی برخوردار بود، اساتید وی کسب مدال توسط محمدصدرا را پیش بینی کرده بودند.

وی یادآور شد: محمدصدرا به دلیل علاقه به نجوم، شب‌های متعددی با حضور در مناطق کویری یزد، به رصد پرداخته و تجربیات خوبی نیز در این زمینه کسب کرده است.

حیدری با بیان اینکه تلاش کرده مشوق و مشاور خوبی برای فرزندش باشد، افزود: محمد صدرا، اولین مدال آور طلای نجوم و اختر فیزیک تاریخ یزد، اولین یزدی عضو تیم ملی و سومین دانش آموز یزدی است که در المپیادهای جهانی در رشته های مختلف شرکت داشته است.

حیدری در مورد شرایط کنونی فرزندش در المپیاد پکن بیان داشت: طی پنج روز گذشته، سه نوع آزمون تئوری، رصد و تحلیل برگزار شده و فعلا منتظر اعلام نتایج داوران هستیم.

به گزارش مهر، محمد صدرا حیدری در حال حاضر دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف تهران است.