صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولان هسته‌ای سؤال‌برانگیز است/ ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم

تأکید فراوان بر مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، مخصوصاً تصریح به خالی بودن خزانه و وانمود کردن نیاز بخش عظیمی از مردم به چند عدد تخم مرغ کار درستی نبود و اگر سخنرانی‌ها عزت و استغنای ملت را نشان می‌داد، برای موفقیت در مذاکره هم مؤثرتر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، دکتر سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای یک شنبه شب گذشته با حضرت آیت‌الله مصباح دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، ابتدا آقای عراقچی درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده توضیحاتی ارایه داد.

 در ادامه این ملاقات آیت‌الله مصباح یزدی به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولان امر در تبیین و توجیه کارهایشان سؤال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم اعتمادی نسبت به دولت جدید است.

 وی در ادامه افزود: مذاکره‌کنندگان می‌توانستند با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به واقعیات مذاکرات، ضمن جلوگیری از سوء تفاهم و کم شدن اعتماد مردم، از مخالفت‌های احتمالی آنان به عنوان عاملی برای چانه‌زدن در مذاکره استفاده کنند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعضی از سخنان دولت‌مردان آمریکا، گفت: تیم مذاکره کننده می‌توانست در برابر کسانی که ملت ایران را مورد دشنام و ناسزاگویی قرار دادند، به جای این توجیه که سخنان آنها مصرف داخلی داشته است، زورگویی و زیاده‌طلبی آنان را تقبیح کنند و در برابر اعتراض احتمالی آنها، بگویند که سخنان ما مصرف داخلی دارد.

 آیت‌الله مصباح در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تأکید فراوان بر مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، مخصوصاً تصریح به خالی بودن خزانه و وانمود کردن نیاز بخش عظیمی از مردم به چند عدد تخم مرغ کار درستی نبود و اگر سخنرانی‌ها و شعارها به گونه‌ای مطرح می‌شد که عزت و استغنای ملت را نشان می‌داد، برای موفقیت در مذاکره هم مؤثرتر بود.

 وی در پایان اضافه کرد: ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست. نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ فراهم کند