نبی‌پور: غرب‌ هیچگاه‌ دست ‌از عداوتش‌ برنمی‌دارد

به نقل از میبد آدینه، حجت الاسلام حسین نبی پور در خطبه های نمازجمعه شهرستان میبد با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع سه قوه مقننه، ‌مجریه و قضائیه گفت: اگر می خواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم باید با پرهیز از اشرافی گری،‌ چشم هم […]

به نقل از میبد آدینه، حجت الاسلام حسین نبی پور در خطبه های نمازجمعه شهرستان میبد با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع سه قوه مقننه، ‌مجریه و قضائیه گفت: اگر می خواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم باید با پرهیز از اشرافی گری،‌ چشم هم چشمی و رقابت های بی جا به سمت روحیه اقتصادی حرکت کنیم.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام از راه محاصره اقتصادی گلوی ما را می فشارند تصریح کرد: ملت ما خودش را برای رویارویی با هرگونه تهدید و تحریم های اقتصادی دشمنان آماده کرده است.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه کسانی که اگلوی جامعه هستند باید خودشان را در سطح متعادل از زندگی قرار دهند تصریح کرد: دولت مردان و مسئولین نظام باید در هر رده ای از این نظام مقدس اسلامی مشغول خدمت اند از روحیه تجمل گرایی و اشرافی گری دوری کنند و روحیه جمعی و اقتصادی را در مردم تقویت کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول سه دهه انقلاب خاطرنشان کرد: اگر خودمان را با شرایط روز وفق ندهیم هرآنچه را که در طول ۳۵ سال بدست آورده ایم از دست خواهیم داد.

حجت الاسلام نبی پور در ادامه با اشاره به سازش امریکا و قدرت های سلطه گر غرب با ملت ایران گفت: اگر کسانی در پیکره نظام و در قوای سه گانه فکر می کنند امریکا و قدرت های سلطه گر غرب روزی با ما سازش خواهند کرد سخت در اشتباه اند و هرگز دست از عداوتشان برنخواهند داشت.

امام جمعه موقت میبد، شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را عدم وابستگی به غرب و شرق،‌ رهایی از قید و بند و اسارت بیگانگان و قیام الهی خواند و افزود: قیام ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل قیام کارگری و فئودالیسم نبود بلکه قیام الهی بود.

خطیب جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاربه به فشارهای اقتصادی دشمنان در زمان پیامبر و تحمل سختی های زیاد در شعب ابی طالب گفت: حصر اقتصادی و حمله نظامی در طول تاریخ در دستور کار دشمنان بوده، بنابراین نباید نسبت به اقتصادمان بی توجه باشیم.

وی با تحلیل واژه اقتصاد و بیان مفهوم اسراف و تبذیر گفت: ملت ما باید با پرهیز از اسراف و تبذیر و دوری از رفاه طلبی، روحیه جمعی و اقتصادی خود را در برابر حربه های اقتصادی دشمنان تقویت کنند.

حجت الاسلام نبی پور در خطبه عبادی هم با بیان ویژگی های وجودی انسان گفت: آنچه که انسان را از همه موجودات عالم ممتاز کرده است روح معنوی و الهی انسان است.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به ابعاد مادی و طبیعی و الهی انسان گفت: بشر معجونی از روحی است که خداوند در پیکر او دمیده است و آنچه که انسان را در مسیر فطرت الهی سوق میدهد و او را به اوج و صعود می رساند حرکت الهی بشر است یعنی انسان تا زمانی که با خداست حرکت او به سمت قله های بلند ادامه دارد.

وی، عزت انسان را در پرتو ایمان به خدا دانست و افزود: انسان بدون ایمان به خدا هرگز به عزت نخواهد رسید.

حجت الاسلام نبی پور در ادامه با بیان اینکه در عصر بیداری و تکنولوژی و پیشرفت های علمی و فیزیکی ملت ایران، دین و ارزشهای اخلاقی را اساس حرکت خود قرار داد افزود: این حرکت دینی و اخلاقی را دشمنان و استکبار تحمل نمی کند.

خطیب جمعه میبد به دست آوردن چنین موقعیتی در این دنیای تاریک امروز را بی نظیر خواند و افزود: این جایگاه که به بهای سنگین ایثار و شهادت و از جان گذشتگی به دست آمده است باید حفظ کرد.