مردم از برخورد بالادستی در شهرداری میبد شکایت دارند/ مسئولین دولتی میبد، منتخبین مردم در شورای شهر را جدی بگیرند

حسینعلی فلاح گفت: متاسفانه نمایندگان شورای شهر جدی گرفته نمی شوند و حتی در جلسات مسئولین شهرستان نیز کمتر از آنها دعوت به عمل می آید.

به گزارش میبدما؛ حسینعلی فلاح سخنگوی شورای شهر در جلسه تعیین هیئت رئیسه سال دوم شورا اظهار داشت: انتظار ما از مسئولین میبد این است که منتخبین با رای مردم را بیش از این جدی بگیرند و جایگاه آن را باور کنند.

وی افزود: اعضای شورای شهر نیز متاسفانه این موضوع را قبول نکرده ایم که در حوزه های مختلف شهری باید ورود کنیم و نظرات خود را بیان کرده و پیگیر حقوق مردم باشیم.

فلاح با تشکر از تلاش های اعضای شورای شهر در یک سال ابتدای فعالیت این شورا، بیان داشت: زمان های زیادی از طرف اعضا برای رسیدگی به کمیسیون ها و جلسات مختلف گذاشته شد که نمونه آن در دوره های قبل، به اذعان مطلعین، کمتر از این دوره بوده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبتی که از ابتکارات این شورا بود و در این دوره به نتیجه رسید، اخذ عوارض سالیانه از دولتی ها بود که شاید به خاطر آن، شورا به چالش کشیده شد اما توانستیم این موضوع را بقبولانیم که ادارات دولتی نیز باید عوارض سالیانه بدهند و پیگیر بدهی های قبلی آنها نیز هستیم.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به تلاش های خوبی که در محور طرح های ترافیکی شهرستان صورت گرفت، اذعان کرد: طرح های خوبی در این محور تهیه شده و کار کارشناسی خوبی نیز روی آنها صورت گرفته است که برخی اجرایی و برخی نیز در ادامه کار شورا به اجرا در می آید.

وی بیان داشت: برنامه ریزی هایی نیز صورت گرفته که اقشار کم درآمد جامعه کمتر دچار پرداخت عوارض و درآمد شوند و در نقطه مقابل آن، اقشار پردرآمد که بیشتر نیز از خدمات شهری استفاده می کنند، هزینه بیشتری نیز بدهند.

فلاح در مورد ورود شورا به موضوع پرداخت خسارت به اشخاص و پیگیری مشکلات چندین ساله شهرداری با مردم نیز سخنانی گفت، و اظهار داشت: ۷ دیدار مردمی در محلات مختلف میبد داشتیم که امیدوارم این دیدار ها بیش از قبل و کیفی تر دنبال شود.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که در حد انتظار نتوانستیم خواسته های مردم، مانند موضوع آسفالت خیابان ها و کوچه ها، موضوع پارکها و فضای سبز و … را تامین کنیم، که البته بخشی از این مشکلات به علت کم بودن امکانات و توان ما نسبت به خواسته های مردم بود.

حسینعلی فلاح گفت: مردم از تکریم ارباب رجوع در شهرداری گله‌مند هستند و نسبت به برخورد بالادستی و ارباب‌گونه با خود بسیار شاکی هستند، متاسفانه در این محور مشکلی حل نشد و امیدوارم که در سال دوم شورا با جدیت پیگیری انجام شود.

وی ادامه داد: در موضوع حمل و نقل واقعا کار خوبی صورت نگرفته و حتی نسبت به گذر زمان، افت کیفیت حمل و نقل عمومی را نیز داشتیم.

فلاح با اشاره به ضعف ارتباط رسانه ای در سال اول شورا، ابراز داشت: با مدیران و مسئولین شهرداری نیز در این یک سال ارتباط خوبی برقرار نشد و به جز یکی دو جلسه خاص، دیگی جلسه ای با این بخش مهم نداشتیم در حالی که باید بیش از این ارتباط برقرار باشد.

وی ادامه داد: با اینکه شعار ما استفاده از متخصصان و افراد صاحب نظر بود ولی در این بخش نیز موفقیتی کسب نشد و نتوانستیم آنگونه که باید از این محور استفاده کنیم.

حسینعلی فلاح با اشاره به بیش از  ۲۰۰ ساعت جلسه کاری شورا در هر ماه، گفت: در سال اول و با وجود اینکه به هر حال زمان نیاز است تا هماهنگی مجموعه شکل بگیرد و کار در روال عادی خود در جریان بیفتد، در مجموع ارزیابی مثبتی از شورای پنجم دارم.