به نتیجه نرسیدن طرح تفصیلی میبد و سنگ اندازی برخی در تهران و یزد/ لزوم توجه مسئولین دولتی به اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم

حجت الاسلام علیرضا آقایی گفت: تلاش های زیادی در مدت یکسال فعالیت شورای شهر انجام شد ولی بنا به دلایلی نتوانستیم برنامه جامعی را طی این مدت ارائه دهیم.

به گزارش میبدما؛ در جلسه عصر امروز شورای شهر که به منظور انتخاب هیئت رئیسه جدید و آغاز دومین سال فعالیت شورا برگزار شد، حجت الاسلام آقایی رئیس شورای شهر اظهار داشت: هر چند همکاری خوبی را از ادارات و مخصوصا شهرداری شاهد بودیم اما انتظارمان از این بیشتر بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در یک سال فعالیت شورا واقعا توان ما را به خود معطوف کرد، طرح تفصیلی میبد بود که کار را با گره های زیادی مواجه کرد.

حجت الاسلام آقایی ادامه داد: به عنوان یکی از اعضای شورا در هر سمتی که باشم، خدمتگزاری مردم هدفم می باشد و سعی می کنم با هر مجموعه ای برای رفع مشکلات مردم همکاری کامل را انجام دهم.

زارعی: نمایندگان مردم در شورای شهر باید جدی گرفته شوند

در ادامه جلسه دکتر مجید زارعی با تشکر از فعالیت ها و تلاش های حجت الاسلام آقایی در جایگاه ریاست شورا در یک سال گذشته، گفت: در بازدیدهایی که برای تبادل تجربیات در شهرهای دیگر داشتیم، یکی از نقاط قوتی که مشاهده می کردیم، همکاری و نزدیکی نمایندگان شورای شهر به عنوان نماینده مردم و مسئولین دولتی آن شهرها بود.

وی بیان داشت: متاسفانه در استان یزد و به نوعی میبد، شاهد هستیم که این همکاری و جدی گرفتن نمایندگان شورا آن طور که باید مورد توجه واقع نشده است.

مجید زارعی تصریح کرد: تقاضا می کنم در شروع فعالیت شورای شهر در سال دوم، به مسئله پاسخگویی بهتر به مردم و ادامه دادن روند فعالیت خوب شورا و تقویت آن توجه ویژه ای صورت بگیرد.

هدایی: سنگ اندازی های در طرح تفصیلی مردم را زجر می دهد

مهندس هدایی نیز در ادامه این جلسه گفت: در مدت یک سال فعالیت شورا، نقاط قوت و ضعف زیادی را شناسایی کردیم که باید برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی بیان داشت: از نقاط ضعفی که می توانم به عنوان نمونه نام برم، توقف جلسات و دیدارهای مشترک با مجموعه دادگستری، استفاده نکردن از فرصت خوبی که در دیدار با فرمانده محترم سپاه در مورد استفاده از ظرفیت ها بسیج و سپاه مورد اشاره قرار گرفت، اتلاف زمان زیادی از شورای شهر به علت اختلافات بین مردم و شهرداری، استفاده نشدن از دیدارهای مردمی در حدی که از آن انتظار داشتیم و کم فروغ شدن دعوت از متخصصین در حوزه های مختلف می باشد.

مهندس هدایی تصریح کرد: عمده مشکل ما در یک سال نخست فعالیت شورا، به ثمر نرسیدن طرح تفصیلی بود که متاسفانه مردم ما به علت سنگ اندازی برخی در تهران و مرکز استان از این ناحیه زجر می کشند که امیدواریم در سال دوم فعالیت شورای شهر بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

دهقانی: نیاز به جهش علمی در مدیریت شهری داریم

صفرعلی دهقانی دیگر عضو شورای شهر نیز بیان داشت: خوشبختانه مجموعه شورای شهر با همدلی و تلاش بی وقفه و تمرکز روی تمام ایده ها و طرح هایی که مطرح می شد، فضایی بسیار خوب و قابل اعتماد را مهیا کرده اند.

وی با بیان این موضوع که ریاست جدید هم باید مانند قبل ادامه دهنده همین روند باشد، ابراز داشت: باید با جهش علمی در مدیریت شهری که در یک سال اول در آن موفقیتی نداشتیم، روند اعتماد سازی را تقویت و کار را با قوت و قدرت بهتری پیش ببریم.

لازم به ذکر است که تمامی اعضای شورای شهر(همچنین خانم انسیه فلاح با رای غیابی) به ادامه ریاست حجت الاسلام آقایی در شورای شهر رای مثبت دادند و آقای هدایی به عنوان نائب رئیس، آقای فلاح به عنوان سخنگو، خانم فلاح به عنوان منشی به فعالیت خود ادامه خواند داد.

سخنان آقایان علیرضا آزادمنش و حسینعلی فلاح دو عضو دیگر شورای شهر در این جلسه را در بخش دوم خبر به اطلاع مخاطبین عزیز می رسانیم.