کسب نشان‌ملی‌مرغوبیت توسط خانه‌زیلوی میبد

مدیر اجرایی جهاددانشگاهی شعبه میبد از کسب دو نشان ملی مرغوبیت از محصولات و تولیدات خانه زیلو و راهیابی آن به بخش داوری بین‌الملل(یونسکو) در سال آتی خبر داد.  “مرتضی محسن‌زاده” در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، تصریح کرد: بنا بر اعلام رسمی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جهاددانشگاهی میبد، […]

مدیر اجرایی جهاددانشگاهی شعبه میبد از کسب دو نشان ملی مرغوبیت از محصولات و تولیدات خانه زیلو و راهیابی آن به بخش داوری بین‌الملل(یونسکو) در سال آتی خبر داد.

 “مرتضی محسن‌زاده” در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، تصریح کرد: بنا بر اعلام رسمی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جهاددانشگاهی میبد، محصولات و تولیدات خانه زیلو وابسته به جهاددانشگاهی میبد با کسب دو نشان ملی مرغوبیت به بخش داوری بین‌الملل(یونسکو) در سال ۱۳۹۳ راه یافته است.

 وی با اشاره به رونمایی اخیر از جدیدترین محصول خانه زیلو شامل بسته کامل روکش صندلی سلامت ویژه اتومبیل با حضور مسئولان ارشد جهاددانشگاهی کشور و استان یزد، خاطرنشان کرد: این محصول به واسطه شکل و اجرا و نوع الیاف به کار گرفته شده در مقایسه با نمونه‌های داخلی و خارجی منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

 محسن‌زاده درپایان نیز با تاکید بر اهمیت و جایگاه هنر صنعت زیلو در شهرستان میبد و استان یزد، ضرورت توجه مسئولان به این میراث گرانبها و پشتیبانی از ادامه مسیر رو به رشد این عرصه را خواستار شد.