برگزاری همایش آسیب های اجتماعی در میبد

به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان میبد، همایش یک روزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ویژه کارگران، تعاونگران و جمعی از مقرری بگیران بیمه بیکاری میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد: به منظور پیشگیری از آسیب های شایع اجتماعی بویژه در جامعه کار و تلاش میبد، همایش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ویژه تعاونگران، کارگران و جمعی از مقرری بگیران بیمه بیکاری میبد در محل سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این همایش سرگرد محمد فلاح، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی میبد با تاکید بر شناخت و آگاهی از راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه سرقت های سایبری، شبکه های مجازی و کنترل خشونت اظهار داشت: شناخت آسیب های اجتماعی شایع در جوامع بویژه اینکه هر روز با ابعاد تازه ای از این آسیب ها در سطح جامعه روبرو هستیم راهکار مناسبی برای مقابله با آن و مصون ماندن خانواده ها از معظلات آن است.

سرگرد فلاح با اشاره به کسب مهارتهای فردی به عنوان شیوه ای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار بر جامعه، بویژه پیشگیری از اعتیاد خاطر نشان کرد: یکی از پدیده های شومی که اکثر جوامع با آن مواجهه هستند، مواد مخدر و مواد روانگران است که نه تنها برای شخص مصرف کننده مشکلاتی را به وجود می آورد، بلکه در وهله اول خانواده و در بُعد گسترده تر جامعه را نیز درگیر معظلات خود می کند.

وی در ادامه به تشریح مساله اعتیاد و آلوده شدن جوانان به مواد افیونی بویژه مواد صنعتی و توهم زا پرداخت و یکی از دلایل اصلی گرفتار شدن جوانان به این معظل را عدم آگاهی و اطلاع صحیح از اثرات مخرب و لذت های زود گذر آن دانست.

گفتی است: در این کارگاه آموزشی که با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان میبد و  با حضور ۱۱۹ نفر از کارگران، تعاونگران و مقرری بگیران بیمه بیکاری میبد برگزار شد، شرکت کنندگان با انواع آسیب های اجتماعی، معظلات پیش روی خانواده ها، سرقت های سایبری و شناخت مواد مخدر و راه های پیشگیری از آن آشنا شدند.