یادواره شهدای فیروزآباد باید برجسته و ویژه برگزار شود/ + تصاویر

ایت الله اعرافی اظهار داشت: نقش محله فیروزآباد در همه ادوار انقلاب و قبل از آن بسیار پر رنگ بوده و افراد و شخصیت های بزرگی داشته که همیشه مورد افتخار بوده اند.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای ستاد مردمی یادواره شهدای فیروزآباد با اشاره به ایام پیش روی عید غدیر و قربان، گفت: امیدوارم مراسم دعای عرفه پرشکوه تر از سال های گذشته در مصلی برگزار شود، و همچنین نماز عید قربان نیز که امامت جماعت آن را نیز به توفیق الهی بر عهده دارم، باشکوه تر از پیش اقامه شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ها و یادمان های شهدا افزود: اولین فلسفه برگزاری این یادواره ها، ادای شکر است که قانونی عقلی و بسیار مهم است، و عقل می گوید از صاحبان نعمت و کسانی که به جامعه خدمت کرده اند، قدردانی کنید، ولو اینکه این قدردانی اثری را مترتب نشود.

امام جمعه میبد تصریح کرد: این قدردانی و تشکر وقتی مهم تر می شود که همه جامعه از آن خدمات بهره برده باشند، و به خصوص اینکه این خدمات فرهنگی، ایمانی و اسلامی نیز باشد.

وی با بیان این نکته که نباید در همین مرحله نیز درجا بزنیم، بیان داشت: جدا از این قدردانی و تشکر، باید خون دفاع مقدس را در رگ های جامعه و نسل جدید جاری کرد و نسل امروز باید از گفتمان دفاع مقدس الهام بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این گفتمان، گفتمانی است که مجموعه ای از ایده ها، ارمان ها، فضائل و جانفشانی برای حفظ کشور و آرمان انقلاب را در بر می گیرد، و باید این منظومه فکری، سیاسی و اخلاقی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، به نسل امروز منتقل شود.

وی افزود: در زمانی هستیم که در داخل کشور و حتی در جبهه مقاومت خارج کشور، نیاز به نشاط زمان دفاع مقدس داریم و اگر آن ایستادگی، همت، حکمت و درایت را از آنجا بگیریم همه مشکلات نیز قابل حل است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به جایگاه ویژه میبد در کشور گفت: به فضل خدا میبد در دوران انقلاب از شهرهای پیشتاز بود و پیشتازی جوانان و مردم ما و پیش آهنگی مرحوم ایت الله اعرافی نمونه و مثال زدنی بود، که حتی در هیچ دیداری نیست که با رهبری داشته باشیم و به این موضوع اشاره ای نشود.

وی با اشاره به این موضوع که امروزه نیز در میبد جوانان و مردم خوبی داریم، گفت: همیشه گفته ام که فیروزآباد یک نقطه محوری و یک جایگاه مهم و نقطه اتکای همه حرکت های دینی و اسلامی بوده و هست و از این جهت هم یادمان شهدای فیروزآباد باید برجسته و ویژه باشد.

امام جمعه میبد با بیان این موضوع که این یادواره باید نقش محوری شهدا، ایثارگران، جانبازان، متدینین و خانواده های آنها در فیروزآباد را برجسته کند. افزود: نقش فیروزآباد در همه ادوار انقلاب و قبل از آن بسیار پر رنگ بوده و افراد و شخصیت های بزرگی داشته که همه آنها موجب افتخار ما بوده اند.

وی با اشاره به این موضوع که باید این یادواره را به چهل سالگی انقلاب نیز گره بزنید، ابراز داشت: هدف اصلی این است که جوان امروز پیام دفاع مقدس را درک کند و به خصوص تاکید می کنم مسائل روز را باید به این موضوعات پیوند زد و برای نسل امروز هم تبیین کنید که آن دوران تاریخ مصرفش نگذشته است و امروزه نیز باید با آن روحیه به جلو حرکت کرد.

ایت الله اعرافی در انتها با اشاره به برجسته کردن خصلت های شهدای بزرگواری چون نامجو، فروزان و حسن زاده در این یادواره، گفت: سعی کنید با پایگاه های فعال و وارد کردن جوانان در این مسیر و دادن نقش ویژه به انها در اداره امور، باعث نشاط کار شوید.