عربده‌ دشمن نشان از ضعف اوست/ پیشگامی در اقامه نمازجمعه از افتخارات مردم میبد است/ تصاویر

امام‌جمعه میبد گفت: مسوولان حق ندارند ذره‌ای در برابر دشمن کوتاه بیایند. اقدامات رییس جمهور در چند موضع قابل تحسین است. جبهه مقاومت در منطقه قوی است و عربده‌های دشمن نشان از ضعف اوست.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه میبد با اشاره به فرارسیدن پنجم مرداد سالروز شروع نماز جمعه به‌صورت وسیع که از تهران و به امامت آیت‌الله طالقانی انجام شد، اظهار داشت: نمازجمعه یک عبادت بزرگ و مجمع روحانی و اجتماع عظیم امت اسلام است.

وی در این‌باره افزود: در نماز جمعه طبقات گوناگون مردم در برابر خدا تواضع می‌کنند و به برکت انقلاب اسلامی است که این عبادت بزرگ در کشور احیا شده است.

رییس حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که در حال حاضر به طور تقریبی در ۹۰۰ نقطه کشور این فریضه عبادی-سیاسی برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهر میبد مرحوم آیت‌الله اعرافی از پیشگامان اقامه نماز جمعه در کشور بودند و این از افتخارات مردم این شهرستان است.

ایت الله اعرافی نماز جمعه را پایگاه عبادت خداوند دانست و افزود: باید شعائر اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در این اجتماع زنده شود.

وی همچنین ضمن تشکر از کسانی که در ساخت مصلا همت کرده‌اند، از زحمات دست‌اندرکاران ستاد نماز جمعه میبد قدردانی کرد.

ایت الله اعرافی در ادامه سالروز عملیات مرصاد را گرامی‌داشت و با بیان خیانت منافقین در زمان جنگ اظهار کرد: عملیات مرصاد آخرین حلقه پیروزی مکمل ما در جنگ تحمیلی علیه دشمن بود. در عملیات مرصاد که یادآور یک پیروزی الهی است همه تجهیزات و نقشه‌های دشمن در برابر ایستادگی ملت ما بی اثر شد.

رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با ذکر این مطلب که امروز نیز نباید از یاوه‌گویی های دشمن بترسیم، تصریح کرد: ما نباید شکوه انقلاب اسلامی و عظمت ملت را فراموش کنیم. مردم ما هشت سال مقابل همه دشمنان ایستادند و امروز نیز در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که امروز نیازمند تقویت گفتمان مقاومت هستیم، گفت: باید همه همراه با هم تحت رهنمودهای رهبری از این پوران حوادث عبور کنیم. مسوولان باید باور کنند که این ملت می‌تواند از این فشارها عبور کنند.

ایت الله اعرافی همچنین بیان داشت: مسوولان حق ندارند ذره‌ای در برابر دشمن کوتاه بیایند. اقدامات رییس جمهور در چند موضع قابل تحسین است. جبهه مقاومت در منطقه قوی است و عربده‌های دشمن نشان از ضعف اوست.

امام جمعه میبد در ادامه خاطرنشان ساخت: البته باید در این زمینه تدبیر کرد و با صبر و شجاعت و مدیریت جهادی وارد عرصه شد.

وی با اشاره به این نکته که دولت، مجلس و قوه قصاییه باید خود را در برابر هجوم دشمنان بازسازی کنند، اظهار داشت: باید برای حل مشکلات کشور امیدوار بود و بر نیروی خودی تکیه کرد. امت اسلام توان بالایی دارد و می‌توانیم با تکیه بر این توان دشمن را به عقب برانیم.

ایت الله اعرافی با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: تجربه‌های گذشته و دلهای مطمئن و سرشار از ایمان همراه ماست و به فضل خدا شاهد شکست دشمن در این معرکه جدید خواهیم بود.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی در پایان با ذکر این مطلب که امروز نیازمند آموزش‌های مهارتی و فنی در دانشگاه‌ها و کشور هستیم، گفت: اگر این آموزش‌ها در سیستم‌های آموزشی نهادینه شود موجب اشتعالزایی می‌شود و لذا باید آموزش‌های فنی را مهم بشماریم تا زمینه کار و اشتغال در کشور فراهم شود.