ارائه گزارش عملکرد بهزیستی میبد و شرح برنامه های هفته بهزیستی در نشست خبری سید محسن فلاح با اصحاب رسانه

سید محسن فلاح اظهار داشت: در حوزه اجتماعی ۲۰۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر مجموعه بهزیستی هستند که نسبت به سال قبل افزایش مستمری نیز داشته اند.

به گزارش میبدما؛ سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه میبد، با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: با سه موسسه در حوزه اجتماعی فعالیت داریم که یکی از فعالیت های آنها کمک رسانی و حمایت از ۵۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو می باشد که در سال گذشته نیز نزدیک به ۲۰ میلیون تومان به آنها کمک شد.

وی با اشاره به کمک هزینه های بهزیستی در مورد اشتغال و سلامت روحی و جسمی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: شارژ سبد غذایی این خانواده ها، برگزاری جلسات آموزشی و آسیب شناسی، غربالگری فشار خون و دیابت و در کنار آن برگزاری اردوهای تفریحی و … از نوع کمک های بهزیستی به این افراد بوده است.

فلاح اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان نیز ۲۸ مهد کودک با تعداد ۷۵۲ کودک را تحت پوشش داریم و با کلاس های آموزشی در مورد آنفلوآنزا، تب کریمه کنگو، چاقی، و کلاس های عروسک سازی، قصه خوانی و … این حوزه را پوشش می دهیم.

وی افزود: ۵ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر مجموعه بهزیستی هستند که ۵۶ کودک را حمایت می کنند که از این تعداد ۱۱ کودک معلول هستند.

فلاح در مورد اورژانس خدمات اجتماعی نیز گفت: در این حوزه با ۶ دوره آموزش زوج های جوان و ۴ جلسه کارگروه طلاق فعالیت داشتیم که پذیرش ۱۲۳ زوج جوان در کاهش طلاق، ۲۱۹ پرونده در بخش مداخله در بحران، ۳۷۳ مورد در بخش خدمات سیار و تماس ۲۸۳ نفر با اورژانس اجتماعی و پیگیری آنها را داشتیم.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۶۷ متقاضی فرزندخواندگی داشتیم که ۳ فرزند نیز به خانواده های مورد تایید و واجد شرایط تحویل شد.

سید محسن فلاح اظهار داشت: در بخش مشارکت ها نیز در محور کمک های غیر نقدی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان جذب و در محور کمک های نقدی نیز ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت داشتیم.

وی بیان داشت: در میبد تعداد ۶۴ موسسه در حوزه های مربوط به بهزیستی فعالیت دارند که ۴۸ تا از آنها غیر دولتی و ۱۶ تا نیز دولتی هستند.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به این موضوع که یک سوم جمعیت میبد از قشر سالمند، کودک و معلول هستند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶ جلسه کمیته مناسب سازی برگزار شد که ۲۳ مصوبه نیز از نتایج این جلسات بود، که بالغ بر ۶۰ درصد ادارات و بانکها مناسب سازی شدند.

وی با اشاره به حوزه پیشگری و مهم دانستن این محور در بهزیستی گفت:  برگزاری دانشنامه ازدواج برای ۱۵۰۰ نفر، اجرای طرح اموزشی حین ازدواج برای ۱۹۰۰ نفر، طرح مشاوره ژنتیک برای ۸۵۰ زوج در استانه ازدواج و طرح های پیشگیری از معلولیت برای ۲۰۳۷ نفر و پیشگیری از اعتیاد و اسیب های اجتماعی از فعالیت های این حوزه بوده است.

فلاح با اشاره به شعار “بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به‌زیستن” برای سال جاری گفت: برنامه های این هفته بهزیستی شامل افتتاحیه، حوزه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و پیشگیری با مشارکت جوامع هدف تعیین شده است.

سید محسن فلاح گفت: نواختن زنگ هفته بهزیستی، افتتاح مرکز مشاوره گلشن راز، اغاز طرح تحقیقاتی پیشگیری از معلولیت در خانواده های دو معلولیتی میبد، افتتاح مراکز ساختمانی جدید برای استان امید و سارینا، برگزاری جلسه شورای اداری بهزیستی استان، نمایشگاه معلولین، مشاوره گروهی خدمات اجتماعی، بازدید از طرح های موفق اشتغال از برنامه های این هفته می باشد.