نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد/ تصاویر

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضای این شورا در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد .

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه ، آیت الله اعرافی در این جلسه بر توسعه و تعمیق تئاتر در شهرستان میبد تاکید کرد و گفت : تئاتر در همه حوزه های کارگری ، هنرمندان ، دانش آموزی و حوزه های علمیه مهم است و باید در همه این بخش ها توسعه یابد .
امام جمعه میبد افزود : با فراگیر شدن تئاتر می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را با زبان ظریف هنر تئاتر به حداقل رساند.
برگزاری جشنواره تئاتر در چهلمین سالگرد انقلاب ، تولید محتوای تئاتر اخلاقی و مذهبی در حوزه های علمیه ، تقویت تئاتر دانش آموزی و توجه به مقوله ورزش و تئاتر بخش های مختلف از مصوبات این جلسه بود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فعالیت فرهنگی هنری در قالب انجمن های را از سیاست های این اداره خواند و گفت : این انجمن ها نماینده هنرمندان محسوب می شوند.
مجید جوادیان زاده گفت : در سال های گذشته به دلایلی بعضی از این انجمن ها فعالیت خودشان را از دست دادند .
جوادیان زاده از احیاء و ساماندهی انجمن های فرهنگی هنری خبر داد و افزود : با انعقاد تفاهم نامه هایی با انجمن ها مانند انجمن خوشنویسان ، سینمای جوان ، تئاتر ، انجمن تجسمی ، شعر و ادب و سایر انجمن ها که یک مجموعه کارشناسی ، هنرمند و صاحب نظر هستند به دنبال احیاء این انجمن ها هستیم .
وی شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد را محل اجماع نظر در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی و راهکار اندیشی خواند و گفت : در این شورا مباحث مختلفی در حوزه آسیب های اجتماعی شهر مطرح می شود که می تواند در کاهش این آسیب ها راهکارهای ارزشمندی به دست آید.