همایش ملی هویت کودکان ایرانی‌اسلامی در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای نخستین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی در یزد خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، عباسعلی دانافر، در همایش تخصصی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نخستین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی در یزد اظهار داشت: این همایش قرار است ویژه کودکان دوره پیش دبستانی برگزار شود.

وی افزود: این همایش در تاریخ‌های ۳۰ آبان‌ماه و اول آذرماه در یزد و در گستره ملی برگزار خواهد شد.

دانافر با اشاره به محورهای همایش ادامه داد: این همایش در ۱۲ محور و شش قالب، آثار علاقمندان را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای دریافت آثار را پنجم مهرماه سال جاری اعلام کرد.

دانافر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی اظهار داشت: کودکی دوره مهمی است زیرا در این دوران شخصیت کودکان شکل می‌گیرد بنابراین از حساسیت ویژه ای برخوردار است و هم والدین و هم مربیان باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه زیربنایی ترین نوع سرمایه گذاری در مقطع ابتدایی است، افزود: بزرگان معتقدند که هزینه کردن در سنین ابتدایی یک نوع سرمایه گذاری بنیادی و زیربنایی است و نباید از این موضوع غفلت شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تعلیم و تربیت در تمام کشورهای دنیا یاد کرد و بیان داشت: در همه سیستم های آموزشی دنیا، برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت را با توجه به اهمیت مقاطع ابتدایی طرح ریزی می‌کنند.

دانافر تاکید کرد: تلاش همه ما باید در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و باید با همدلی و هم‌افزایی بتوانیم مدارس را با یک برنامه منظم به سمت سند راهبردی سوق دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از مدیران مد ارس نیز خواست تا تمام برنامه های خود را در قالب این سند طرح ریزی کنند.