بیش از ۱۳۰ خانواده میبدی در جشنواره بزرگ خانوادگی قرآنی‌ورزشی شرکت کردند/ گزارش تصویری

حجت الاسلام صباغی اظهار داشت: بیش از ۱۳۰ خانواده میبدی در جشنواره بزرگ خانوادگی قرآنی‌ورزشی شرکت کردند.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام صباغی مسئول موسسه حضرت معصومه(س) میبد، در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: در این دوره از مسابقات خانوادگی که برای اولین بار در میبد برگزار شد، ۳۸۰ نفر شرکت کردند که جدا از شرکت کنندگان انفرادی، بیش از ۱۳۰ خانواده نیز حضور داشتند.

وی افزود: پیشنهاد این مسابقه که با هدفگذاری ایجاد فرهنگ و جو قرآنی برگزار شد، از طرف شورای شهر میبد ارائه شده و طرح، ایده و اجرای آن از طرف موسسه حضرت معصومه(س) صورت گرفت.

صباغی با بیان این موضوع که از ابتدای ماه مبارک رمضان این جشنواره آغاز شد، بیان داشت: در برنامه اول محتوای مسابقه را بر اساس سوره مبارکه محمد(ص) گذاشتیم که به نوعی با مسائل روز جامعه نیز تناسب زیادی داشت.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که در هر سال دو برنامه با این مضمون داشته باشیم و هر بار نیز یکی از سوره های قرآن کریم مبنای مسابقات باشد.

مسئول موسسه قرآنی حضرت معصومه (س) تصریح کرد: خانواده ها در این مسابقات در چهار رشته روخوانی، ترتیل، حفظ و تفسیر شرکت می کردند، که روخوانی برای بچه های زیر ده سال طراحی شده و بقیه مسابقات بالای ده سال و تمام سنین را شامل می شد.

وی در مورد نحوه امتیاز دهی این مسابقه نیز گفت: امتیاز دهی به شرکت کنندگان در محور خانوادگی به این نحو است که مبنای امتیاز ۲۰ قرار گرفته و بنا به تعداد نفرات خانواده میانگین نمرات افراد محاسبه می شود.

وی اشاره کرد: جوایز اصلی این مسابقه که ۵ جایزه یک میلیونی می باشد به شرکت کنندگان خانوادگی تعلق می گیرد و شرکت کنندگان فردی نیز از جوایز بی نصیب نخواهند ماند.

حجت الاسلام صباغی گفت: نتایج این مسابقه تا انتهای این هفته مشخص شده و جوایز نیز در مراسمی به برندگان تقدیم می شود.