هوای استان یزد بهتر می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: طی روزهای آتی دمای هوای یزد به‌تدریج کاهش می‌یابد.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا شیر غلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد طی هفته جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود از امروز تا روز سه‌شنبه همچنان ماندگاری هوای گرم را داشته باشیم؛ اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری کاهش تدریجی دو تا چهار درجه دما را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در گرم‌ترین ساعات امروز و فردا دمای شهر یزد به ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد، افزود: این دما در روزهای پایانی هفته می‌تواند به ۳۸ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

شیر غلامی بابیان اینکه ازلحاظ وضعیت جوی نیز طی روزهای باقی‌مانده هفته جاری به‌مانند غالب نقاط کشور آسمانی صاف در استان یزد را خواهیم داشت، اظهار داشت: تنها در روزهای پایانی هفته جاری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود که در برخی نقاط احتمال وزش باد شدید توأم با گردوخاک نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دیروز گرم‌ترین روز را در استان و شهر یزد را تجربه کردیم به‌طوری‌که دمای بیشینه شهر یزد به ۴۳ درجه سانتی‌گراد رسید و شهرستان بافق با دمای بیشینه ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان یزد بوده است.