۱۱ هزار نفر در معادن استان یزد اشتغال دارند

رئیس خانه معدن استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان یزد مشغول به کار هستند.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، سعید افضلی پور ظهر امروز در نشستی خبری با تبریک عید سعید فطر از همراهی خبرنگاران استان در زمینه انتقال اخبار معدن با توجه به رتبه معدنی استان یزد اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی کشور است و رتبه سوم را در زمینه اکتشافات معدنی در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت معادن در زمینه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان یزد مشغول به کار هستند.

افضلی پور در مورد پروانه های بهره برداری معادن نیز بیان کرد: در حال حاضر ۵۴۵ پروانه بهره برداری از معادن استان صادر شده و در زمینه بسیاری از ذخائر معدنی نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه ای دارای جایگاه برتر هستیم.

رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به فعالیت معدن سرب و روی مهدی آباد عنوان کرد: استان یزد از نظر ذخیره معدنی سرب و روی در کشو دارای رتبه اول است و تا سال آینده ذخائر موجود در این بخش به حالت بالفعل در خواهد آمد.

افضلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا پیش از این ارتباط چندانی بین معدنکاران وجود نداشت و نمی توانستند از تجربیات و علم یکدیگر بهره مند شوند، افزود: سال گذشته همایش ملی نقش معدن در توسعه کشور در یزد برگزار شد و به منظور استمرار ارتباط معدنکاران با یکدیگر، این همایش قرار است به طور مستمر و هر سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسئولان حوزه منابع طبیعی نیز در این همایش حضور دارند، تصریح کرد: در تلاش برای تعامل بین معدنکاران و متولیان منابع طبیعی هستیم و امیدواریم بتوانیم با تعامل، مشکلات این بخش را حل کنیم.

رئیس خانه معدن استان یزد همچنین از حضور اعضای شورای عالی معادن کشور در این همایش که قرار است، ۳۱ خرداد ماه در یزد برگزار شود، خبر داد و اظهار داشت: تعداد اعضای این شورا ۱۳ نفر است که در یزد حضور خواهند یافت.