قارچ‌های تولیدی در استان یزد کاملا سالم هستند

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه قیمت قارچ در استان یزد به دلیل مسمومیت‌های غرب کشور کاهش یافته گفت: قارچ‌های تولیدی در استان یزد کاملا سالم هستند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، یدالله جوادپور صبح امروز در جمع خبرنگاران یزد در پاسخ به این سوال که در استان یزد هم قارچ سمی مصرف شده اظهار داشت: قارچ‌های تولیدی در استان یزد کاملا سالم بوده و خطری مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد در ارتباط با وضعیت کشت قارچ در استان یزد گفت: هم اکنون در استان یزد یک واحد صنعتی و ۱۴۰ واحد خانگی در سطحی معادل ۱۵ هزار متر مربع به تولید قارچ مشغول‌ هستند.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های به عمل آمده قارچ‌های تولیدی استان سالم هستند تصریح کرد: روزانه ۵ الی ۷ تن و سالانه یک هزار و ۷۵۰ تن قارچ در استان یزد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه قارچ های تولیدی استان یزد در دو نوع صدفی و دکمه‌ای هستند خاطرنشان کرد: قارچه‌های دکمه‌ای با حجم تولید ۹۵ درصد بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند و پنج درصد باقی مانده مربوط به قارچ‌های صدفی است.

جوادپور شهرستان یزد را دارای بالاترین آمار تولید قارچ در استان دانست و افزود: پس از یزد، شهرستان‌های اشکذر، تفت، میبد، مهریز، ابرکوه، بافق و خاتم بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به ماجرای مسمومیت تعدادی از هموطنان بر اثر قارچ‌های وحشی و عدم رغبت مردم به خرید و مصرف قارچ که سبب کاهش قیمت این محصول و متضرر شدن تولیدکنندگان شده بیان کرد: قارچ‌های تولیدی در واحد‌های استانی کاملا سالم بوده و خطری مصرف کنندگان را تهدید نمی‌کند.