فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان میبد بررسی شد

فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان میبد با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد بررسی شد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست با قدردانی از توجه مسئولان شهرستان میبد به سرمایه گذاری، ظرفیت های این بخش در شهرستان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: از این پس شاهد حضور نمایندگان تام الاختیار شهرستان های استان در نشست های این مرکز خواهیم بود.

علی نمازی خواستار ارتقای سطح دانش و بینش نمایندگان سرمایه گذاری دستگاههای اجرایی و حضور فعال آنان در نشست ها به خصوص نمایشگاههای سرمایه گذاری داخل و خارج کشور شد و گفت: این حضور باعث می شود تا فرصت ها و توانمندی های هر بخش و شهرستان به خوبی معرفی شود.

فرماندار میبد نیز در این نشست، تولید کاشی و سرامیک را اقتصاد غالب شهرستان میبد بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در میبد تولید می شود.

حسین فلاح با اشاره به تاریخی بودن میبد، گردشگری را از جمله فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان برشمرد و گفت: طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه مرمت بناها، راه اندازی بوم گردی، کمپ های گردشگری، رستوران های سنتی و همچنین تلاش برای جذب گردشگر انجام شده است.

وی واقع شدن در مسیر جاده ترانزیتی زمینی و ریلی شمال ـ جنوب کشور، صنایع دستی، زیلو بافی و سفال و سرامیک، معادن سنگ آهن و سنگ های تزئینی و ساختمانی، مکان های حفاظت محیط زیست و مراکز تحقیقاتی بلدرچین را از جمله مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری میبد اعلام کرد.

فرماندار میبد گفت: احداث جاده ندوشن ـ ورزنه به عنوان بخشی از مسیر یزد – اصفهان که حدود ۶۰ کیلومتر فاصله این دو استان را کاهش می دهد، ایجاد شهرک های صنایع دستی، راه اندازی فرودگاه میبد، منطقه ویژه اقتصادی، اجرای طرح فاضلاب شهری، ثبت جهانی زیلوی میبد، احداث مرکز فناوی تولید، ارائه خدمات بانک داری و تجارت الکترونیک، راه اندازی بازارهای قدیم، راه اندازی کارگاه ساخت و تعمیر واگن و صدور مجوز پایانه صادراتی کاشی و سرامیک از جمله اولویت های سرمایه گذاری شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش معدنی، کشاورزی، انرژی خورشیدی، حمل و نقل و سایر بخش های نیز اقدامات موثری در دست اجرا است.