فریب کاربران تلگرام توسط یک برنامه جعلی / برتری پیام‌رسان‌های داخلی از ناآشنای خارجی

پس از فیلتر شدن تلگرام برنامه‌ای به نام Telegram DR بین برخی کاربران دست به دست می‌شود که از آن به عنوان تلگرام بدون فیلتر شرکت تلگرام یاد شده و از این طریق در صدد جلب اعتماد کاربران تلگرام است؛ اما واقعیت این نیست.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، پس از ابلاغ حکم فیلتر شدن تلگرام در دهم اردیبهشت ۹۷، دسترسی به تلگرام روی اینترنت موبایل و برخی اینترنت ها ثابت (خانگی) از جمله شرکت مخابرات ایران از دیروز قطع شده است.

در همین فاصله برنامه‌ای به نام Telegram DR بین برخی کاربران دست به دست می‌شود که از آن به عنوان تلگرام بدون فیلتر متعلق به شرکت تلگرام یاد شده و از این طریق در صدد جلب اعتماد کاربران تلگرام و جذب کاربر است.

این در حالی است که انتشار این برنامه رسما از سوی تلگرام اعلام نشده است، همچنین این برنامه توسط Moonshot Group ثبت شده و در معرفی آن نیز از عکس های صرفا فارسی استفاده شده که سوالاتی را ایجاد کرده است.

بنابراین بهتر است که کاربران برای پیدا کردن جایگزین تلگرام صرفا بنابر معیار خارجی بودن به راحتی به هر برنامه‌ای اطمینان نکرده و نسبت به قراردادن اطلاعات خود در اختیار شرکت‌هایی که هنوز هویت آنها تایید نشده احتیاط کنند. مشابه چنین برنامه هایی تاکنون زیاد دیده شده و احتمالا از این پس نیز بیشتر دیده خواهد شد.

در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی متعددی در کشور فعالیت می‌کنند که هر کاربر می‌تواند با یک جست و جوی ساده از سابقه شرکت، مالک و تیم توسعه دهنده آنها مطلع شود و بنابر کیفیت سرویس و نوع خدمت پیام رسان مناسب و مورد علاقه خود را امتحان و در صورت علاقه از آن استفاده کند. زیرا همان طور که مردم به برخی از پیام رسان های خارجی بیشتر تمایل نشان داده‌اند، هرگز اصراری وجود ندارد که کاربران تمامی پیام رسان های داخلی را بپسندند.

بی شک اکنون سرویس های بومی بسیاری در کشور ارایه می‌شود که مردم بدون حساسیت از آنها استفاده می‌کنند و کاربر آنها هستند.

در بین همین پیام رسان های داخلی نیز شرکت‌هایی هستند که در گذشته ارایه دهنده سرویس‌های مورد اطمینان و مورد استقبال همین کاربران بوده‌اند و اکنون تنها نوع سرویس را تغییر داده‌اند.