کنگره فقیه خراسانی ۲۰ اردیبهشت برگزار می شود

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ۲۰اردیبهشت ماه را زمان برگزاری کنگره آیت الله غلامرضا فقیه خراسانی در یزد اعلام کرد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» از یزد، سید خلف حوتی‌نژاد، در جلسه ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی “فقیه خراسانی” با اشاره به زمان برگزاری این کنگره اظهار داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، ۲۰اردیبهشت ماه امسال آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع)یزد با حضور مسئولان شاخص برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه فعالیت بخش کنگره آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی از سال گذشته آغاز شد گفت: طراحی و بارگذاری سایت رسمی حاج شیخ غلامرضا یزدی و فضاسازی حوزه‌های علمیه، مکان‌های علمی و پژوهشی استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۵ برگزاری این کنگره به تصویب انجمن ماخر استان رسید و در فروردین ماه سال ۹۶ اولین فراخوان این کنگره به ادارات ارشاد و سازمان‌های تبلیغات، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که دو تیم مصاحبه‌گر برای گرفتن مصاحبه مردمی و شخصیت‌های مطرح استان تعیین شده است، گفت: در مصاحبه‌های هماهنگ شده افراد تمام اطلاعات و داشته‌های خود از مرحوح شیخ غلامرضا یزدی را مطرح و در اختیار کنگره قرار می‌دهند.

حوتی‌نژاد دیدار با مقام معظم رهبری، آیت الله مکارم شیرازی،‌آیت الله صبحانی و آیت الله نوری همدانی را از دیگر اقدامات ارزشمند انجام شده در راستای کسب اطلاعات دقیق و صحیح از ابعاد مختلف مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی دانست و عنوان کرد: توجه به بحث کیفیت مطالب جمع آوری شده یکی از اولویت‌های اصلی تیم اجرایی این کنگره است.

این مقام مسئول تهیه و چاپ کتابی با عنوان«گوهر شب چراغ یزد» حاوی مجموعه داستان‌های کوتاه برگرفته از خاطرات حاج شیخ که به زبان کودکان و نوجوانان نگارش شده است را از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد برگزاری کنگره، عنوان کرد و افزود: کتاب گوهر شب چراغ یزد و کتاب مجموعه مقالات ارسال شده در روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شوند.