نشست حوزویان پیرامون «زنان و آزادی‌های کاذب غربی»

کارشناس دینی در مدرسه علمیه الزهرا(س) میبد گفت: برخی زنان به بهانه پیروی از آزادی های کاذب غربی به ورطه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کشیده می شوند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» در یزد، طیبه خبازیان، مشاور و استاد حوزه خواهران، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سطح سه الزهرا(س)میبد به جایگاه والای زن مسلمان در اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: رکن و اساس خانواده زن است، به گونه ای که زن بالاترین جایگاه را در اسلام دارد.

وی افزود: همان طور که پیامبران رسالت هدایت مردم را به عهده دارند، زن هم نقش تربیتی را در خانواده تا اجتماع عهده دار است.

این پژوهشگر با یادآوری روایتی از پیامبر(ص) در خصوص بدحجابی برخی زنان در آخرالزمان(عج) تصریح کرد: آرامش وجودی زن هدیه ای از جانب خدا به مرد است که در قرآن کریم هم این آرامش دوسویه همسران ذکر شده است.

خبازیان با اشاره به مسئولیت های چندگانه زنان در جامعه با بیان سخنی از امام راحل(ره) گفت: ایشان فرمودند زن علاوه بر نقش فرزندداری و همسرداری می تواند در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز فعالیت کند.

وی تصریح کرد: امام راحل زنان را مؤثر در پیروزی انقلاب می دانست و زنان در رژیم طاغوت را به زنان دوره جاهلیت تشبیه می کرد.

این استاد حوزه خواهران یزد در پایان بیان کرد: برخی زنان در عصر امروز به بهانه آزادی های کاذب غربی خیلی راحت خودشان را در معرض دید نامحرمان قرار می دهند و باعث ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه می شوند.