سنگ آب‌های ندوشن پدیده‌ای زیبا در دل کویر

دره‌ی سنگ آب‌های ندوشن از بی نظیرترین ژئوتوپ‌های طبیعی استان یزد است؛ این سنگ آب‌ها چشمه هایی هستند که به دلیل داشتن املاح مختلف به مرور زمان به صورت پلکانی شده‌اند.

به گزارش میبدما به نقل از ندای ندوشن؛ دره ی سنگ آب های ندوشن از بی نظیرترین ژئوتوپ‌های طبیعی استان یزد است؛ این سنگ آب‌ها چشمه هایی هستند که به دلیل داشتن املاح مختلف به مرور زمان به صورت پلکانی شده‌اند.

این دره در پانزده کیلومتری شمال شرقی ندوشن یکی از سنگ آب‌های زیبای جهانی در حوزه آثار طبیعی کشور است که در آبان ماه سال ۹۴ با شماره ‎۲۷۰ در رده میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

در این چشمه‌ها املاح نمکی، گوگردی و آب آهن دار وجود دارد که مجموع آنها با هم باعث ایجاد مکان نهایی برای تجمع آب شده است موجب شده تااملاح موجود در آب به سنگ آب تبدیل شود.

این چشمه ها که به صورت رسوبات سفید رنگ آهکی به شکل مطبق و پلکانی درآمده و نمای زیبایی را درست کرده‌اند، خواص درمانی نیز دارند و همواره مورد توجه ی کوهنوردان بوده‌اند.

نمونه‌های مشابه این پدیده در دنیا خیلی کم است و به همین دلیل سنگ آب های ندوشن یکی از بی نظیرترین ژئوتوپ‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌‌آید.

این دره به لحاظ گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد و یک منطقه بکر و زیبا محسوب می‌شود که بایدعلاوه بر استفاده از این پدیده در صنعت گردشگری مراقب این پدیده کم نظیر بود تا مورد بی مهری انسان‌ها قرار نگیرد.