کارشناس هواشناسی:دمای هوای استان‌یزد گرم‌تر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از روند افزایش دما طی هفته آینده در سطح این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ سید عباس میرحسینی در گفتگو با فارس، در خصوص پیش‌بینی وضع آب و هوایی استان یزد گفت: از روز جمعه به‌واسطه وجود کم‌فشارهای سطحی و جابه‌جایی متوالی آن با پرفشارهای سطحی در بعضی ساعات به‌ویژه در ساعات گرم روز گاهی وزش باد نسبتاً شدید و در برخی نقاط بعضاً وزش باد شدید در استان یزد پیش‌بینی می‌گردد.

وی افزود: این شرایط تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و همچنین از روز یکشنبه با رسیدن موج ناپایدار جوی به استان گاهی افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده در سطح استان یزد خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه از امروز چهارشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده هوای گرم برای استان حاکم خواهد ماند، تصریح کرد: حتی در روزهای ابتدایی هفته آینده دمای هوا افزایش خواهد داشت و هوای استان گرم‌تر خواهد شد.

میرحسینی اظهار داشت: از روز دوشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریانات و وزش بادهای خنک شمالی مقداری از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

این مسئول گرم‌ترین منطقه استان یزد را شهرستان بافق با دمای بیشینه ۲۹ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح خنک‌ترین منطقه استان یزد را نیر با دمای کمینه یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر یزد بین ۲۶ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است و پیش‌بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده دمای شهر یزد بین ۲۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان باشد.