گزارش تصویری از برگزاری ششمین دوره تربیتی‌بصیرتی شهید حججی در شهرستان میبد

ششمین مرحله از دوره تربیتی بصیرتی شهید حججی با حضور دانشجویان و جوانان میبدی در شبستان حضرت فاطمه(س) مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ این دوره بصیرتی با همت بسیج دانشجویی میبد و با حضور استاد سید محسن موسویان در مورد چیستی و چرایی انقلاب اسلامی برگزار شد.

استاد موسویان در این مراسم با اشاره به لایه های عمیق انقلابیگری در ایران و جهان، موضوع شکست ناپذیری انقلاب اسلامی ایران را با وجود همه دشمنی های ابرقدرتهای دنیا، موضوعی مهم برشمرد و اعمال نظر انقلاب ایران در کشورهایی مانند سوریه را از تاثیرات این نفوذ و قدرت بیان داشت.

وی با اشاره به عمیق بودن علاقه مردم به انقلاب، تقابل مردم معترض به مسائل اقتصادی بر علیه اشوبگران را یکی از نمونه های تعلق خاطر مردم ایران به انقلاب اسلامی عنوان کرد و امثال شهید حججی را نمادی از بروز و ظهور تداوم انقلابیگری دانست.

استاد سید محسن موسویان، انقلاب را به شرط به اجرا در آمدن تمام فاکتورهایش، تنها حلال مشکلات مردم جامعه امروز دانست، و قدرت پوشالی غرب را حتی با ظاهرنمایی قدرتمندانه در موضع اقتصادی، رو به زوال و نابودی دانست.

وی با بیان این موضوع مهم را که باید زمانه و مقتضیات آن را خوب بشناسیم تا بتوانیم در این مسیر امیدوارانه قدم برداریم، اشاره کرد که باید با رفتن به سمت قرآن با شیوه های مختلف و معرفی درست مبانی خودمان با زبان معرفتی، مردم دنیا را نیز به قران برسانیم.

استاد موسویان در انتها با اشاره به تفاوت های سه محور فتنه، ابتلاء و امتحان، به این نکته مهم اشاره داشت که حوادث در این انقلاب برای برخی فتنه بوده و نشان داده که ادعای انقلابیگری آنها چقدر درست است و برای برخی نیز امتحانی بوده که ماندگاری آنها بر سر اصول را نشان دهد.