کرمانیان: مهاجرت تناسب جمعیتی یزد را به‌هم ریخته است

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با بیان اینکه مهاجرت، تناسب جمعیتی استان یزد را به‌هم زده است، گفت: در حال حاضر ۴۸.۳ درصد جمعیت استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، رقیه کرمانیان ظهر امروز در نشست تجلیل از بانوان برتر سال استان یزد در حوزه رسانه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در همه ابعاد می‌توانند الگو باشند و اگر امروز عده‌ای بر این باورند که آن حضرت در دنیای امروز نمی‌تواند الگوی کاملی باشد، به این دلیل است که ما ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای مردم تبیین نکرده‌ایم.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بانویی شاخص بود و همواره انتخاب‌های درست انجام می‌داد که این نشان از بصیرت آن بانوی بزرگوار داشت.

کرمانیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حضور زنان در عرصه رسانه بیان کرد: در استان یزد، زنان موفقی در عرصه رسانه وارد شده اند که امیدواریم با استفاده از توانمندی آنها بتوانیم اتفاقات خوبی را در استان یزد رقم بزنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸.۳ درصد جمعیت استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: مهاجرت، تناسب جمعیتی استان یزد را به هم زده و اکنون مردان جمعیت بیشتری در استان دارند.

وی به تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه زنان به ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که تحت پوشش هیچیک از ارگان‌های حمایتی نیستند، بیان کرد: تسهیلاتی برای اشتغال و کارآفرینی این زنان در نظر گرفته شده که در قالب تنظیم تفاهم‌نامه‌های مختلف در اختیار آنها قرار گرفته است.

کرمانیان با بیان اینکه زنان در عرصه آموزش، تسهیلات و تولید پیشرفتهای قابل توجهی داشته اند، عنوان کرد: حلقه مفقود در حوزه اشتغال زنان، فروش محصولات آنهاست که برای این امر با همکاری شهرداری ساختمانی در نزدیکی امیرچخماق به مدت یکسال به صورت رایگان در اختیار زنان قرار گرفته و به نمایشگاه دائمی صنایع دستی تبدیل شده است.

وی، راه اندازی مجمع مشورتی بانوان در استان یزد همچنین راه اندازی انجمن توان افزایی زنان در این استان را از برنامه هایی برشمرد که قرار است در حوزه زنان و خانواده اجرایی شود.