گزارش تصویری از اولین اجرای نمایش “بیرق ماندگار” در دانشکده علوم قرآنی میبد

اولین سانس از نمایش “بیرق ماندگار” در دانشکده علوم قرآنی میبد و در جوار مزار شهید گمنام به اجرا در آمد.

به گزارش میبدما؛ اولین سانس از نمایش زیبا و تماشایی بیرق ماندگار، کاری از گروه فرهنگی سفیر تهران، با استقبال خوب مردم میبد، در سالن شهید مطهری دانشکده علوم قرآنی به اجرا در آمد.

گروه فرهنگی سفیر تهران، متشکل از تعدادی از هنرمندان انقلابی و اصولا اهل تهران، با سابقه فعالیت ۱۸ ساله می باشد که این نمایش را در شهرهای مختلف کشور روی صحنه برده است.

این کار که به نوعی تلفیقی از کار هنری با عرق مذهبی و رویکردی تئاتری و تعذیه ای، با تکنیک بسیار بالا به رفع شبهاتی در مورد شهادت حضرت زهرا(س) می پردازد و از فضایی امروزی، گریزی شبهه زدا به تاریخ صدر اسلام و پس از رحلت رسول خدا(ص) می زند.

منابع تحقیقی این کار زیبا از حدود ۱۶ منبع از اهل تسنن و شیعه به دست آمده و حدود ۱۲ سال است که این نمایش به این صورت و البته با رفع اشکالات جزئی و تقویت محور تحقیقی و اصلاحاتی برای رفع شبهات روز، در حال اجرا می باشد.

این گروه در مجموع ۱۰ عنوان نمایشنامه را به اجرا در اورده اند که بیشترین و طولانی ترین اجرا همین بیرق ماندگار می باشد.

بیرق ماندگار حکایت پسری است که بعد از فوت پدرش، در صدد فروختن خانه پدری می باشد و اهالی و بزرگان محله طبق رسم هر ساله برای روضه فاطمیه به این خانه مراجعه می کنند.

فضای داستان از مخالفت پسر با بزرگان محله برای برگزاری مراسم و ابراز شبهاتی معروف از حواشی شهادت حضرت فاطمه(س) توسط وی می باشد که با بازگشتی به آن حادثه تاریخی، مخاطبین با جلوه هایی زیبا از تلفیق نورپردازی قوی، صوت موثر، دکور بسیار خوب، و اجری تماشایی بازیگران با سابقه مواجه می شوند و شاید گریه های حضار، تاییدی بر اثر قوی این نمایش زیبا باشد.

لازم به ذکر است، ریاست و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی میبد به مدت یک ماه است که برای این کار در حال برنامه ریزی و رفع نواقص و تامین منابع هستند، که تلاش ایشان جهت اجرای نمایش در ایام فاطمیه و همزمان با روزهای تشییع و تدفین و مراسم های شهید گمنام بسیار ستودنی می باشد.

لازم به ذکر است که اجرای این نمایش در ۸ سانس و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.