سیدجواد امامی: آثار هنری باید معرفت بخش باشند

مسئول بسیج رسانه استان یزد در نشست خبری برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی هنری رویش، این جشنواره دانشجویی را اقدامی مؤثر در راستای جریان سازی فرهنگی در استان و رشد فضای هنری دانشجویی دانست.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، سید جواد امامی در نشست خبری سومین جشنواره ادبی هنری رویش در دانشگاه یزد، با اشاره به نقش جشنواره دانشجویی رویش در ارتقا فضای فرهنگی و هنری استان، تصریح کرد: دانشجویان به‌عنوان قشر نخبه و تأثیرگذار جامعه می‌توانند با بهره‌گیری صحیح از ابزارهای هنری و رسانه‌ای، در پیش برد اهداف ترسیم‌شده برای یک جامعه اسلامی و تعالی آن تأثیر بیشتر و بهتری داشته باشند.

مسئول بسیج رسانه استان در ادامه با تأکید بر اینکه گاهی یک بیت شعر و یا یک اثر کوتاه هنری و نمایش، اثر یک ساعت سخنرانی را بر روی مخاطب دارد، اظهار داشت: از طرفی اثرگذاری یک اثر هنری درگرو عشق واقعی هنرمند است و مصداق این مهم در آثار ادبی و هنری بزرگانی همچون حافظ هویدا است.

این برگزیده جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی کشوری با یاد کردن از سید مرتضی آوینی و سخنان و نظرات بی‌بدیل او در موضوع هنر و رسانه، به بیان نکاتی درباره نظرات و نوشته‌های آوینی در این حوزه پرداخت و اذعان کرد: به فرموده سید شهیدان اهل‌قلم سینما و هنر باید مردمی بوده و آثاری تولید هنرمندان نباید برای جشنواره و گالری‌ها باشد، بلکه باید با موردتوجه مردم قرارگرفته و رشد و تعالی اخلاق و معرفت را در جامعه به همراه داشته باشد.

مشاور جشنواره دانشجویی رویش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک اثر هنری وقتی ارزشمند است که الهام الهی در آن وجود داشته باشد، یادآور شد: این مهم در آثار هنری غربی وجود ندارد و توانمندسازی دانشجویان هنرمند نیز باید با تکیه‌بر نکاتی ازاین‌دست و در راستای تعالی ارزش‌ها باشد.

امامی در پایان، جشنواره ادبی هنری رویش را اقدامی تأثیرگذار در راستای جریان سازی فرهنگی هم در بین قشر دانشجو و هم در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: حرکت‌هایی این‌چنینی باید موردحمایت مسئولین ذی‌ربط و قشر ارزشی و دغدغه مند جامعه قرار بگیرد.