فعالیت بیش از ۵ هزار ژیمناستیک‌کار در استان یزد

رئیس هیئت ژیمناستیک استان یزد از کمبود امکانات برای تجهیز سالن‌های ژیمناستیک خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار نفر ورزشکار ژیمناستیک کار در استان یزد فعالیت می‌کنند.

به گزارش میبدما؛ حسام‌الدین نواب در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به وضعیت بسیار خوب هیئت ژیمناستیک در کشور گفت: این هیئت با امتیاز بسیار عالی جزء هیئت‌های برتر کشور شمرده‌شده و در بین هیئت‌های استان نیز بین ۵ هیئت برتر استان قرار دارد.

وی اعزام تیم آکروژیم به مسابقات قهرمانی آسیا و کسب عنوان سومی مسابقات، حضور یک ورزشکار از استان یزد در تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک در مسابقات آسیایی، حضور ورزشکاران ژیمناست استان یزد در اردوهای تیم‌های ملی ترامپولین در تمام رده‌های سنی، کسب عنوان سومی ایروبیک ژیمناستیک خواهران کشوری، قهرمانی آکروژیم در مسابقات باشگاه‌ها، کسب عنوان سومی ترامپولین جوانان در مسابقات قهرمانی کشور را از عناوین کسب‌شده در این هیئت برشمرد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان یزد شرکت ورزشکاران منتخب در اردوی تیم ملی، شرکت در مسابقات ژیمناستیک در همه رده‌های سنی، شرکت نفرات منتخب جوانان در اردوی تیم ملی ترامپولین و شرکت در لیگ ژیمناستیک هنری را از اهم برنامه‌های دو ماه پایانی سال جاری نام برد.

نواب با اشاره به آمار ثبت شده بیمه ورزشکاران تصریح کرد: بیش از ۵ هزار نفر ورزشکار و بیش از ۲۰۰ مربی و داور فعال بانو و آقا درسطح استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول حضور همه رده‌های سنی در تیم ملی را از اهداف هیئت ژیمناستیک استان یزد برشمرد و اظهار داشت: در شهرستان‌های اردکان، مهریز، اشکذر، بافق، بهاباد، هرات، مروست، میبد و ابرکوه هیئت‌های ژیمناستیک فعال هستند و تا ۱۰ روز آینده هیئت شهرستان تفت هم فعال خواهد شد.

رئیس شاخه ترامپولین فدراسیون ژیمناستیک، معرفی مربیان برجسته استان به‌عنوان مربی تیم ملی، برگزاری اردوهای تیم ملی در استان یزد جهت دانش‌افزایی ورزشکاران و مربیان، برگزاری کلاس‌های باکیفیت، ارتقاء سطح مربیان جوان، سرمایه‌گذاری روی ورزشکاران و مربیان جوان و آوردن مربیان طراز اول کشوری برای افزایش سطح مربیان بومی را از برنامه‌های ارتقاء این رشته ورزشی دانست.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان یزد در پایان مشکلات هیئت ژیمناستیک استان یزد را کمبود امکانات برای تجهیز سالن‌های ژیمناستیک دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های بیشتری را از مقامات استانی بخصوص استاندار و شهردار یزد انتظار داریم.