ورود به دادگاه میبد به شرط پرداخت ۱۰هزار تومان پول و دریافت شماره «ثنا»

چند روزی است هرکس که میخواهد وارد دادگاه میبد شود در همان ورودی، از آنها خواسته می شود که برای گرفتن شماره ثنا اقدام و ده هزار تومان نیز پرداخت کنند!

به گزارش میبدما؛ وقتی به اتاقکی که برای گرفتن شماره ثنا مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید باید کارت شناسایی به علاوه کدپستی به همراه داشته باشید و غیر از این شما باید ۱۰ هزار تومان پول پرداخت کنید!

خیلی‌ها علیرغم کار اضطراری که در دادگاه دارند به خاطر این فرآیند اجباری قادر به ورود به دادگاه نیستند چون کارت شناسایی به همراه ندارند و یا کدپستی ندارند و یا پولی همراهشان نیست.

جالب است که همراهان افراد مراجعه کننده به دادگاه هم موظف به پرداخت این پول و دریافت این شماره هستند و از سویی دیگر افرادی که کدپستی ندارند باید کدپستی یکی از آشنایان را بدهند درحالیکه مشخص نیست ابلاغ‌ها و احضاریه‌ها قرار است به آن آدرس هم ارسال شود یا خیر؟!

وقتی کارت شناسایی و کدپستی و ۱۰هزار تومان پول می‌دهید و مشخصاتتان وارد شد، متصدی مربوطه یک برگه پرینت خواهد نمود و به شما می‌دهد و دو پیامک هم برای شما ارسال می‌شود که جمع هزینه این دو ۵۰۰ ریال هم نیست!

اما و اگرهایی درباره قانونی بودن چنین اقداماتی و انطباق آن با اصول دادرسی عادلانه مطرح است و غیر از این به نظر می‌رسد اینکه جلوی تمام مراجعه کنندگان به نهادی که بایستی ملجاء و پناهگاه مردم باشد گرفته شود و به شرط پرداخت پول و دریافت شماره ثنا آنان به صحن دادگاه راه داده شوند، اصلا زیبنده به نظر نمی‌رسد و قطعا تولید نارضایتی خواهد کرد.