افتتاح پنجمین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد

پنجمین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان یزد در شهرستان بهاباد و در مجموعه بیت الرضا(ع) این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، پنجمین دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی عصر امروز در مراسمی با حضور سردار جوکار نماینده آستان قدس رضوی در یزد و معاون پارلمانی سپاه پاسداران، حجت الاسلام بشکانی امام جمعه، سرگرد پاسدار احمد حاجی‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان در شهرستان بهاباد واقع درمجموعه بیت الرضا (ع) بهاباد افتتاح شد.

محمدصالح جوکار در مراسم افتتاح دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان بهاباد اظهار داشت: شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به آنان از مهم‌ترین وظایف این دفا‌تر است.

وی ترویج فرهنگ رضوی در فعالیت‌های مختلف را از دیگر رسالت‌های دفتر آستان قدس در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: رسیدگی به محرومان یکی از اولویت‌های اجرایی در فرهنگ رضوی است.

جوکار با بیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بهاباد پنجمین دفتری است که امروز افتتاح می‌شود افزود: اعزام زائر اولی و اقدامات دیگری که در طرح خادمیاران انجام می‌شود نظیر بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران در حوزه سلامت و بهداشت، محرومیت زدایی در جهت کمک به مستضعفان و کمک به دولت در استای خدمت رسانی و اجرای پروژه‌های مخلف دولتی و بخش خیرین در تمام سطوح جزء اولویت های اصلی این دفا‌تر است.

رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد بابیان اینکه آداب زیارت این گنجینه معنوی را باید به شهر‌ها و روستا‌ها گسترش دهیم افزود: فرهنگ رضو ی باید در جامعه ترویج و گسترش یابد.

سردار جوکار با اشاره به اینکه اگر ما به الگوی رفتاری و اخلاقی امام رضا (ع) عمل کنیم جامعه ما عزتمند و متحد خواهد شد گفت: هرچه ما از این الگو‌ها فاصله بگیریم مشکلاتمان زیاد‌تر می شود.

جوکار به طرح خادمیاران رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: مردمی که علاقمند هستند به صورت افتخاری و منتصب به حضرت رضا(ع) به مردم خدمت کنند شناسایی و آموزش می‌بینند و حمایت پشتیبانی در راستای خدمت به مردم می‌شوند.

وی در رابطه با فعالیت خادم یاران خاطرنشان کرد: در هر شهر شورای سیاست‌گذاری آستان قدس رضوی شامل فرماندار، امام‌ جمعه و سایر مسئولین مربوطه تشکیل می‌شود تا فعالیت خادم یاران دچار موازی کاری با برنامه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نشده و بیشترین نتیجه و اثرگذاری مثبت را داشته باشد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: مردم بهاباد از علاقمندان ویژه امام رضا (ع) بوده و افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این شهر موجب دلگرمی مردم و انسجام خدمات در سطح شهرستان می‌شود.

در پایان این مراسم و در طی حکمی از سوی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد محمدرضا غنی‌زاده به عنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بهاباد معرفی و حکم انتصاب وی ابلاغ شد.