تجلیل فرمانده سپاه میبد ازاصحاب رسانه شهرستان به مناسبت روزخبرنگار+عکس

فرمانده سپاه ناحیه میبد، از این که دستگاههای دولتی میبد در روز خبرنگار تحرک خاصی از خود نشان ندادند ابراز تاسف و از علت این کم توجهی ابراز بی اطلاعی نمود. مسئولین سیاسی و فرهنگی میبد بایستی با اصحاب سانه شهرستان در روز خبرنگار جلسه بگذارند و درد دل یک ساله آنان را بشنوند.

  • عکاس: بهنام دهقانی

به مناسبت فرا رسیدن “روز خبرنگار” و به میزبانی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد، جلسه ای ساده و صمیمی با حضور اصحاب رسانه شهرستان و فرمانده سپاه ناحیه میبد، نماینده ولی فقیه در سپاه میبد و فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شاکری -نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه میبد- به ایراد سخنانی پیرامون رسالت خبرنگاران پرداخت.

پس از آن سرهنگ فتحعلی زارع -فرمانده سپاه میبد- مطالبی را در این باره بیان نمود.

وی در ابتدا مردم ایران را امتی بسیار نجیب و انقلابی معرفی کرد که همه سختی ها و مشکلات را تحمل کرده اند و در کنار مسئولانشان در برابر دشمن ایستاده اند چرا که این نظام و مسئولانش را از خود می دانند.

سرهنگ زارع، رسانه ها را چشم های مردم معرفی کرد افزود: این رسالت مهمی است که بر دوش شما است و بنابراین به همین راحتی نباید آن را به خاطر مشکلات ریز و درشت رها کنید.

فرمانده سپاه ناحیه میبد، خبرنگاری را کار بزرگی معرفی کرد و از این که دستگاههای دولتی میبد در روز خبرنگار تحرک خاصی از خود نشان ندادند ابراز تاسف  و از علت این کم توجهی ابراز بی اطلاعی نمود.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولین سیاسی و فرهنگی میبد بایستی با اصحاب سانه شهرستان در روز خبرنگار جلسه بگذارند و درد دل یک ساله آنان را بشنوند.

وی گفت: ۹۰درصد شادابی مردم از طریق رسانه ها تامین می شود و من خودم در زمان جنگ مسئول تبلیغات قرارگاه و تیپ بودم و شما ببینید که کل جنگ ما یک طرف و حاج صادق آهنگران هم یک طرف  که این را امام(ره) فرمود و نشان دهنده نقش بی بدیل رسانه در مواقع خطیر است.

سرهنگ زارع افزود: الان رسانه ها در خط مقدم نبرد هستند و شما ببینید که تمام برتری آمریکا به خاطر رسانه هایش است. به عنوان مثال چند وقت پیش اقوام یکی از نیروهای ما داشت از آمریکا به ایران می آمد. وقتی به فرودگاه رسید متوجه شدند طرف با پوتین و تجهیزات و مواد غذایی زیادی به ایران آمده. وقتی از او علت این کارش را پرسیدند پاسخ داده که من فکر می کردم وقتی پایم را در ایران می گذارم در منطقه ای بدوی و پر از خاک و قحطی زده مواجه می شوم! این کار رسانه است.

وی گفت: در کنار تمام کمبودها شهرستان میبد نقاط قوت و خوبی های فراوانی دارد. این شهر مردم و استعدادهای بسیار خوبی دارد. در این شهر بیشترین حجم رسانه ها را داریم و فکر می کنم اولین نشریه استان هم بعد از انقلاب در میبد منتشر شد.

وی با تشریح روند سپاهی شدن خود گفت: یکی از فرماندهان اسبق سپاه میبد مرا دعوت کرد و مجله “امید انقلاب” را با مهر روابط عمومی سپاه به من هدیه داد که من از آن روز بسیار به سپاه علاقه مند شدم در صورتی که قبل از آن قصدم این بود تا برای کسب و کار به کویت بروم.

در اثناء این جلسه، اصحاب رسانه شهرستان میبد نقطه نظرات خود را با فرمانده سپاه میبد در میان گذاشتند که بزرگترین گلایه آنان کم توجهی و نگاه ابزاری مسئولان شهرستان  به خبرنگاران، عدم تجلیل متوازن و عادلانه از رتبه های برتر کنکور میبد در رشته انسانی، رخوت دستگاههای فرهنگی شهرستان، گلایه از کم توجهی به خبرنگار صدا و سیما در شهرستان  و… بود.

در پایان این مراسم فرمانده سپاه ناحیه میبد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران اصحاب رسانه میبد تجلیل نمود.

خبرنگاران صدا و سیما، نارین نیوز، ایرنا، میبد نوین، میبد خبر، نشریه استقلال، میبدما و… در این جلسه حضور داشتند.