گزارش تصویری از برگزاری همایش مشاهیر قرآنی استان یزد در میبد

همایش مشاهیر قرآنی استان یزد در دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ سید مصطفی موسوی رئیس دانشکده و رئیس همایش ،در ابتدا ضمن ابراز خرسندی فراوان از اجرایی شدن این همایش بزرگ ، تمسک به قرآن را شاهراه وصول به لقاا… شمرد و از خداوند مسئلت نمود که در آینده بتوانیم قدمهای استوار تر و بهتری در این راستا برداریم.

وی بهره گیری از ظرفیت پژوهش برای شناسایی و معرفی مشاهیر و فعالان قرآنی استان را مهمترین اهداف برگزاری این همایش اعلام و در ادامه مقدم کلیه اساتید، قرآن پژوهان و مدعوین را گرامی داشت.
در ادامه دکتر خواجه پور دبیر همایش، از روند اجرایی و برگزاری همایش و مقالات دریافت شده و پذیرفته شده به طور مبسوط صحبت کرد، و افزود: صد و سی مقاله داوری و تعداد ۹۰ مقاله پذیرفته شده که ۵ مقاله آن به عنوان سخنرانی انتخاب شد.

خواجه پور با بیان اینکه پژوهشگران در پژوهش‌های خود در مجموع ۸۰ فعال قرآنی استان را شناسایی و معرفی کرده اند گفت: این افراد در زمینه‌های تفسیر، ترجمه و مفاهیم، بهره گیری مفاهیم آن در شعر و ادب و ترویج قرآن فعالیت کرده اند.
در ادامه پیام و بیانیه های آیت ا.. اعرافی، ریاست جامعه المصطفی العالمیه، و همچنین، پیام نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
سخنرانی دکتر محمود طیب حسینی مهمترین بخش این همایش بود. ایشان در خصوص تفاسیر معاصر و شیوه های نوین تدبر در قرآن سخنرانی نمودند که مورد توجه خاص مدعوین قرار گرفت .
در بخش بعدی؛ معاونت پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری چنین همایش ارزنده ای، تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پژوهش، اقتدارعلمی، پژوهش محور شدن دانشگاه ها و تحقیق های علمی دانشگاهیان را مورد تاکید قرار داد.

دکتر امانی از برگزاری یازدهمین دوره همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی در فروردین ماه ۹۷ خبر داد و گفت: این همایش با موضوع قرآن کریم و استکبار ستیزی در سه محور استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در سیره اهل بیت(ع) و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد که علاقه مندان می‌توانند تا پایان بهمن ماه سال جاری آثار خود را به این همایش ارسال کنند.
تقدیر از اساتید دانشکده، تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی استاد مهدی شایق و اجرای گروه تواشیح نوالبیان از دیگر برنامه های اجرایی این همایش بود
مقالات ارائه شده در همایش شامل موضوعات زیر بود:
۱-معرفی مقاله دکتر محمد فاکر میبدی” توسط جناب امینی تهرانی .
۲-مقاله نکته نظر مفسر بزرگ رشید الدین میبدی توسط استاد میر ابوطالبی
۳-مقاله برسی دید گاه حاج شیخ غلام رضا فقیهه ای خراسانی توسط “استاد کوچک یزدی .
۴- بررسی سیره و زندگی شهید قرآنی منا حاج حسن دانش توسط آقای محمد رضا زارعشاهی
۵- ارائه زندگینامه استاد مسعود حسن آبادی یزدی توسط سرکار خانم جهاندیده .
در پایان از پژوهشگران مقالات پذیرفته شده جهت سخنرانی تقدیر به عمل آمد.