اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد تاکید کرد: دستگاه های اجرایی به معرفی طرح های اشتغالزای حوزه کاری خود به کارگروه اشتغال شهرستان سرعت ببخشند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد به منظور تبیین تسهیلات اشتغالزای دولت در بخش های مختلف اقتصادی و تسریع در روند ثبت اطلاعات اشتغال جدید دستگاه اجرایی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، «محمدجواد احمدی»، معاون فرماندار میبد بر لزوم توجه ویژه دستگاه اجرایی در امر اطلاع رسانی تسهیلات موجود به متقاضیان تاکید و افزود: دستگاه اجرایی ضمن اطلاع رسانی دقیق در زمینه تسهیلات اعطایی به شهروندان، طرح های متقاضیان را با توجه به اولویت های شهرستان در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات بصورت کارشناسانه بررسی و به کارگروه اشتغال شهرستان ارسال کنند.

در ادامه «سیداحمد علائی»، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد ضمن تشریح شیوه نامه تسهیلات اشتغالزا در قالب اشتغال فراگیر از محل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تعیین شده خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا پایان سال، دستگاه های اجرایی هر چه زودتر نسبت به شناسایی طرح های اولویت دار حوزه خود اقدام و جهت تائید به کارگره اشتغال ارسال نمایند.

وی با اشاره به سهم تعهد شده اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان،‌ بر لزوم ثبت اطلاعات شاغلین جدید دستگاه های اجرایی در سامانه ملی رصد اشتغال تاکید و افزود: خوشبختانه دولت تسهیلات ویژه ای نیز به منظور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از طریق ایجاد تعاونی های روستایی در نظر گرفته است که متقاضیان می توانند به منظور اطلاع از شرایط و نحوه بهره مندی از این تسهیلات به اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی میبد مراجعه کنند.