ابتذال ماندگار در سکوت عشق!

حجه الاسلام و المسلمین محمد حسین کارگر

  • حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کارگر

اگر یادتون باشه قبلا یک پستی را پبرامون ابتذال در یک تئاتری ، اینجا گذاشته بودم

((http://shams89.blogfa.com/1392/04))

روز گذشته به یک نظری برخوردم که برایم جالب بود که با توجه به احترامی که برای خوانندگان قائل هستم و از آنجا که این بزرگوار تمام ذهنیت هایی را که امثال این تئاتر و ماهواره ها در اختیارش گذاشته بودند به بنده نسبت داده بودند و بعضا رکیک بود! البته همانگونه که رفقایش در تئاتر به سمع و نظر بندگان ضعیف خدا می رسانند!! از بازگو کردن محتوای آن معذورم !

اما نکته جالب و قابل تامل این است که  بعد از ماهها با توجه به اذعانی که این بنده خدا داشت ، هنوز این مصداق لهو و لعب روی پرده ی همان سالن تئاتر به هنرنمایی می پردازد و امثال این شخص را جری کرده و نکاتی که محصول این برنامه ی دوستانش در تئاتر و همچنین همفکرانش در ماهواره ها ، در زندگی خودش دیده بود به بچه حزب اللهی ها نسبت داده بود ! و بدتر از  آن ، آنچه که در صحنه دوم تئاتر اتفاق افتاده بودبا این توضیح که بازیگر آن تئاتر عزای سید الشهداء ع رو به مسخره گرفته بود ، با آب و تاب و طرز جالبی تحلیل می کرد !

دوستان خوب! نکته ای به ذهنم رسید! و آن اینکه زمانی ، دغدغه ام این بود ، علت یابی کنم چطور ماهواره ها توانسته بودن افراد لا ابالی و بی دینی را تحریک و حریص کنند که به خیمه های سید الشهداء در روز عاشورای سال ۸۸ وحشیانه حمله کنند و شمرها و یزیدیان زمان به نماز گذاران سنگ پرتاب نمایند؟

اما دیروز جوابم را گرفتم ! چون واژگان این فرد مذکور نمایانگر این بود که لازم نیست این افراد از بیرون خط دهی شوند بلکه همین تئاتر ها گریه عزاداران را به عربده های مستانه تشبیه می کنند و از درون صحنه ی هنر به صورت زنده این ذهنیت را آموزش می دهند که شما ، اگر به مقدسات این افراد(عزاداران) هم توهین کردید نه تنها آسمان به زمین نمی آید بلکه ماندگاری کار شما افزون و شادی جاهلانه ی تماشاچیها ، پایدار و مستمر و جیبهای خالی تهیه کنندگان از لقمه های حرام پر می شود ! البته قیمتش این است که حیات معنوی هر مسلمان و غیر مسلمان که عزای امام حسین ع هست به تمسخر گرفته شود و به علاقه مندان این چراغ هدایت و کشتی نجات جسارت و  فحاشی گردد !