آتش به اختیار یعنی دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی با مدیران اتوکشیده و پشت میز نشین، کاری از دستشان بر نمی‌آید/ بسیج دانشجویی منفعل و خفته به درد انقلاب نمی خورد

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان میبد گفت: رهبر انقلاب مدتی قبل دستور آتش به اختیار را صادر کردند که موجب شد مخالفین و موافقینی زیادی دیدگاه ها و نظرات خود را در این باره اعلام و منتشر کنند.

مصطفی گلمحمدی در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی و به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: جوانان دانشجو، باید فرمان آتش به اختیار را در مرحله اول بشناسند و اصل آن را بفهمند و سپس نسبت به اعمال این فرمان در پیشبرد انقلاب تلاش کنند.

وی با اشاره به این موضوع که فرمان آتش به اختیار یکی از فرامین در حوزه نظامی می باشد، افزود: زمانی که بین قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی اخلال ایجاد شود و مدیریت و یا فرماندهی قرارگاه دچار اشکال شود، هر کدام از افسران زیر مجموعه باید اهداف و آرمان های مجموعه را طبق تصمیم و صلاحدید خود پیش ببرند و حق توقف و انفعال ندارند.

گلمحمدی با اشاره به نبرد نامتقارن در جنگ امروز، ادامه داد: شما دانشجویان که افسران جنگ نرم هستید، اولا باید دشمن را بشناسید و از برنامه های آنها مطلع باشید، و از طرفی هم، دیدگاه رهبر انقلاب در مورد پیشبرد اهداف انقلاب را بدانید، اینگونه تشخیص خواهید داد که چگونه آتش به اختیار در محور خود فعالیت کنید.

وی با بیان این نکته که رهبر انقلاب نیاز جبهه خودی را سربازی مانند مالک اشتر می داند، اظهار داشت: بصیرت مالک اشتر اینگونه بود که اگر تنها می شد و امام و پیشوایش نبود که به او فرمان دهد، همان کاری را انجام می داد که مورد رضایت امام زمانش بود.

مسئول بسیج دانشجویی میبد عنوان کرد: دشمن به دو حربه برای خاموش کردن آتشِ آتش به اختیارها دست زده است، یکی اینکه با حاشیه سازی های زیاد در صدد بالابردن هزینه دفاع از انقلاب برای انقلابیون می باشد و دیگری اینکه، با سرگرم کردن جوانان و دانشجویان به مسائل فرعی و دست چندم، می خواهد مسائل اصلی کشور به فراموشی سپرده و به حاشیه برده شود.

وی با اشاره به تبیین زیبای رهبری در مورد واژه آتش به اختیار در محور فرهنگی کشور گفت: رهبری با بیان این نکته که کار فرهنگی باید تمییز و همچنین خودجوش باشد، نشان دادند که کار باید به نحوی باشد که جریان های مخالف نتوانند در مقام طلبکار از جریان خودی ظاهر شوند.

این مسئول دانشجویی با بیان دیدگاه دشمن در مقابل فرمان آتش به اختیار افزود: دشمنان ما می خواهند نشان دهند که فرمان آتش به اختیار به معنی وجود آشوب و به هم ریختگی در درون کشور و همینطور اختلاف در حاکمیت می باشد، در حالی که با ارائه کار مناسب و مورد نظر رهبری می توان آنها را در نقشه هایشان شکست داد.

وی با بیان این نکته که فرمان آتش به اختیار مختص این دوره نبوده و حتی امام خمینی در بند میم وصیت نامه سیاسی الهی خود این نوع فرمان را صادر کرده است، عنوان کرد: رهبری این فرمان را به جوانان و متن فعالین خود جوش فرهنگی داد و نشان داد که دستگاه های عریض و طویل فرهنگی با مدیران اتوکشیده و پشت میز نشین، کاری از دستشان بر نمیاید.

مصطفی گلمحمدی در انتها با اشاره به این موضوع که بسیج دانشجویی خفته و منفعل مورد قبول نظام و انقلاب نیست، آتش به اختیار را در ده جمله اینگونه تعریف کرد: منتظر دستور و سلسله مراتب از بالا نبودن، گرفتن بهانه از کسانی که به بهانه نبود اذن مولا عمل نمی کنند، نهادینه شدن مدل جدیدی از مدیریت ولایی در کشور، برای پیشبرد انقلاب منتظر کسی نماندن، بی فایده بودن سازمان های عریض و طویل فرهنگی در کشور، هوشیار تر بودن جوان دانشجو از مسئولین پر ابهت فرهنگی، انتخاب بهترین راه برای پیشبرد انقلاب، پایین نیاوردن اسلحه تا پایان نبرد و گره نزدن توقعات فرهنگی به مسئولین از معانی واژه آتش به اختیار می باشد.