آخرین وضعیت مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس از زبان عضو فراکسیون ورزش

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نمی‌تواند از پول بیت‌المال برای پرداخت بدهی‌های فوتبال هزینه کند.

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس و پرداخت بدهی‌های این دو باشگاه توسط دولت اظهار داشت: فکر می‌کنم مبلغ بدهی استقلال و پرسپولیس روی هم حدود ۳۰۰ میلیارد است که دولت نمی‌تواند این مبالغ را بپردازد چراکه دچار مشکلات مالی است.

وی درپاسخ به این سؤال که با توجه به ممنوعیت کمک دولت به باشگاه‌های حرفه‌ای در صورتی که دولت یا وزارت ورزش بخواهد بدهی این باشگاه‌ها را بپردازد, آیا مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد یا خیر تصریح کرد: تاکنون راجع به این موضوع در مجلس بحثی نشده و باید ببینیم طرح یا لایحه‌ای ارائه می‌شود یا خیر اما در زمانی که لازم باشد ورود خواهیم کرد.

دلخوش با بیان اینکه اگر این دوباشگاه همین‌طور بمانند, در آینده دیگر سرپا نخواهند ماند ادامه داد: باید استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند تا بشود برای آنها اسپانسر گرفت و هزینه‌هایشان تامین شود. امروز علاوه بر فوتبال در کشور هم دچار چالش‌های بسیاری هستیم که منابع مالی به اندازه کافی در بعضی از بخش‌ها فراهم نمی‌شود. در این شرایط اگر بنا باشد همیشه به باشگاه‌های فوتبال کمک شود, هم دولت و هم تیم‌ها آسیب می‌بینند.

نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو فراکسیون ورزش خاطرنشان کرد: کمک‌های دولت به این باشگاه‌ها مقطعی است و دولت نمی‌تواند همیشه از منابع کشور خرج باشگاه‌های فوتبال کند. اگر کمک‌های دولت راهکار مناسبی بود که الان استقلال و پرسپولیس ۳۰۰ میلیارد بدهی نداشتند و رقم بدهی‌ها هم بیشتر نمی‌شد. دولت باید به همراه سازمان خصوصی سازی و مدیران فوتبال و این دوباشگاه تدبیر کنند تا این مشکلات برطرف شود.

دلخوش با اشاره به هواداران میلیونی استقلال و پرسپولیس به تسنیم گفت: باید عملکرد این دوباشگاه را دقیقا شفاف‌سازی کنند چراکه با ادامه پیدا کردن این وضعیت طرفداران فوتبال سرخورده و دل‌نگران خواهند شد. آنها با عشق و علاقه از تیم‌های‌شان طرفداری می‌کنند و اگر بنا باشد شفاف سازی صورت نگیرد آسیب می‌بینند.

عضو فراکسیون ورزش با تاکید به اینکه اصلا در فوتبال برنامه‌ای وجود ندارد گفت: مدیران نباید طرفداران عاشق و علاقه‌مند فوتبال که در سرما و گرما هزینه می‌کنند سرگردان کنند و حق این مردم نیست با آنها رفتار غیر منطقی شود. تنها راه برطرف شدن این مشکلات این است که برنامه‌ریزی شود و فوتبال را از سیاسی‌بازی دور کنیم.

وی اظهار داشت: دولت نمی‌تواند از پول بیت‌المال برای پرداخت بدهی‌های فوتبال هزینه کند چون وضعیت دولت از نظر مالی خوب نیست و اصلا نمی‌توانند بیشتر از این کمک کنند. به جای اینکه از جیب مردم بدهی‌ها پرداخت شود باید راهی مناسب پیدا شود نا مشکلات حل شود.