نگرانی بی بی سی از جشنواره عمار

برگزاری موفقیت‌آمیز چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با واکنش بنگاه سخن‌پراکنی سلطنت انگلستان مواجه شد. به گزارش کیهان، سایت فارسی‌زبان بی بی سی، گزارشی را درباره چهارمین جشنواره فیلم عمار منتشر کرده است. این پایگاه در گزارش خود سعی کرده با به هم بافتن برخی از مسائل که وجود خارجی ندارد جشنواره عمار را […]

برگزاری موفقیت‌آمیز چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با واکنش بنگاه سخن‌پراکنی سلطنت انگلستان مواجه شد.

به گزارش کیهان، سایت فارسی‌زبان بی بی سی، گزارشی را درباره چهارمین جشنواره فیلم عمار منتشر کرده است. این پایگاه در گزارش خود سعی کرده با به هم بافتن برخی از مسائل که وجود خارجی ندارد جشنواره عمار را در تضاد با سینما و سینماگران ایرانی قرار دهد! به عنوان مثال در بخشی از این گزارش آمده است: «در مصاحبه‌های بسیاری از دست‌اندرکاران یا برندگان نه چندان شناخته شده این جشنواره آنچه جلب نظر می‌کند تاختن آن‌ها به سینمای ایران و لزوم تصرف آن توسط نیروهای «انقلابی» است.»(!)

در بخش دیگری از گزارش بی بی سی درباره عمار آمده است: «در بحبوحه درگیری سازمان سینمایی با خانه سینما و دستگیری تعدادی از مستندسازان ایرانی به اتهام ارتباط با «بیگانگان»، این جشنواره از همان ابتدا به عنوان بدیل و رقیبی «انقلابی» برای سینمای مستند ایران مطرح شد و هدف خود را گرفتن تریبون از دست «روشنفکران» و دادن آن به دست «بچه حزب‌اللهی‌ها» خواند.»

بی بی سی همچنین در این گزارش بار دیگر با حمله به جشنواره بین‌المللی ضدآمریکایی-ضدصهیونیستی «افق نو» وحشت خود را از برگزاری آن ابراز کرد. جشنواره‌ای که با روی کار آمدن دولت یازدهم تعطیل شد. برخی از نشریات دست به بایکوت خبری جشنواره مردمی عمار زدند.