دانشجویان علوم‌قرآنی، اخلاق و رفتار قرآنی داشته باشند

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: آموزه‌های قرآنی در اخلاق و رفتار دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی نمود داشته باشد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا، حجت الاسلام علی محمدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم طی پخش ویدئو کنفرانس در جمع دانشجویان علوم قرآنی “میبد” با اشاره به اهمیت علم در دین مبین اظهار کرد: خداوند متعال بهره گیری علم و دانش را از درجات انسان معرفی می کند و تصدیق این کلام نگاه به سیره ائمه و پیامبران است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد که هیچ مکتبی به اندازه اسلام به فراگیری علم و دانش به این اندازه اهمیت نداده است.
حجت‌الاسلام محمدی خطاب به دانشجویان گفت: از عمر خود به خصوص جوانی، بسیار استفاده کنید و برای تحصیل عالمانه در علوم قرآن لازم است تلاش فوق العاده و جدیت به خرج دهیم لذا به مقررات کلاسی بسنده نکنید و به مطالعه کتاب های جانبی نیز بپردازید.
وی ادامه داد: انتظاری که از دانشجوی علوم قرآنی وجود دارد از دیگران نیست پس تلاش کنید تا آموزه های قرآنی در اخلاق و رفتار شما نمود پیدا کند و همچنین خود را برای سوالات و شبهات علیه قرآن آماده کنید.
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین خطاب به اساتید و کارکنان دانشکده علوم قرآنی گفت: اساتید باید در غنابخشی موضوعی که تدریس می کنند اهتمام فوق العاده داشته باشند و بدانند که دانشجویی که در اختیار آنان است به عنوان امانت هستند لذا مطلب باید با جامعیت کامل در اختیار آنان قرار گیرد چرا که هدف از مطرح کردن آموزه های علوم قرآنی صرفا آموختن نیست بلکه برای رسیدن به تربیت قرآنی باید تلاش کرد.
وی افزود: توصیه بنده به مدیران و کارکنان دانشکده علوم قرآنی به عنوان عوامل اجرایی خدمت در حد مقدورات خود به همراه اخلاق و رفتار متواضعانه است.
ریاست دانشگاه علوم قرآنی تصریح کرد: سهم بزرگی از دانشگاه علوم قرآنی مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه است، بنابراین باید دقت شود که این فرهنگ حسنه و پسندیده وقف را مانند پیشینیان خود حفظ و ترویج کنیم.