پیام تبریک آیت الله اعرافی در پی ارتقاء مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه

گامی بلند در زمینه آموزش عالی شهرستان و استان برداشته شد و مجتمع آموزش عالی به دانشگاه میبد ارتقای قطعی یافت. این خبر شادی بخش نقطه عطفی در تاریخ علمی و فرهنگی منطقه و حلقه ای از خبرهای خوش و دستاوردهای منطقه بشمار می آید .

آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد در پی ارتقاء قطعی مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه ” آیت الله حائری ” ، پیامی تبریک با محتوای راهبردهای مهم و اساسی صادر کرد.

به گزارش میبد آدینه متن پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت و فضل الهی و با همت والا و تلاش مستمر و پی گیریهای فراوان مسئواتن محترم شهرستان و دانشگاه و نمایند محترم و فقید شهرستان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای یحیی زاده و فرماندار محترم و با همکاری ها و عنایات وزارت علوم بویژه وزیر محترم و معاونت محترم آموزش و شورای گسترش و دفتر وزیر محترم ، گامی بلند در زمینه آموزش عالی شهرستان و استان برداشته شد و مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه میبد ( آیت الله حائری ) ارتقای قطعی یافت.

این خبر شادی بخش نقطه عطفی در تاریخ علمی و فرهنگی منطقه و حلقه ای از خبرهای خوش و دستاوردهای منطقه در یک سال اخیر بشمار می آید .

ضمن ادای شکر به پیشگاه ربوبی و عرض سپاس از همه عزیزان نامبرده شده و دیگر عزیزانی که از آنها نام برده نشد ، امیدوارم این دانشگاه جامع و فاخر رسمی و دولتی ، در کنار سایر مراکز نام آور حوزه وی و دانشگاهی در شهرستان و استان ، در تعالی و تکامل علمی و معرفتی و فرهنگی منطقه در راستای چشم انداز علمی کشور و در عرصه تولید دانش بومی و گسترش مرزهای دانش ، قرین توفیقات الهی قرار گیرد.

بسی آشکار است و بارها یادآوری شده است که مراکز علمی و دانشگاهی ما باید بر اساس راهبردها و اصول زیل برنامه ریزی و فعالیت نمایند.

۱–      تحکیم بنیان های فکری و معرفتی دینی و اسلامی و پایه ریزی و بازسازی دانش های گوناگون بر مبانی و معارف و ارزش های اسلامی و نیز سنت های اصیل و صحیح بومی و تاریخی کشور.

۲–      اهتمام به اسناد بالادستی کشوری و استانی و شهرستانی بویژه نقشه جامع علمی کشور.

۳–      عناین به اصل پژوهش محوری و تولید علم و نظریه و گسترش مرزهای دانش و توجه به کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی و و اعتلای زیرساخت های پژوهش و خدمات پژوهش.

۴–      توجه اکید به تحصیلات تکمیلی و رشته های نو و موثر در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و اعتلای کشور.

۵–      اهتمتم به هماهنگی با صنایع و خدمات و تقویت رابطه صنعت و کشاورزی و سایر بخش ها با دانشگاه .

۶–      توجه کامل به هم افزایی و هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی و تقویت شورای مراکز آموزش عالی حوزه وی و دانشگاهی .

۷–      عطف توجه به فرهنگ اسلامی و بومی منطقه و نیز پایه های معنوی و معرفتی دانشجویان .

۸–      عنایت به وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه و طلبه و دانشجو و اساتید حوزه و دانشگاه.

۹–      عنایت به اصل مهم آینده نگری و بلند اندیشی با نگاه به آسیب شناسانه.

۱۰–   تسریع در فراهم آوری و تکمیل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه.

در پایان این توفیق بزرگ را به مردم عزیز و مسئولان محترم شهرستان و مسئولان و کارکنان و دانشجویان و استادان بزرگوار دانشگاه تبریک می گویم و از همه خیرین و نیک اندیشان و فعالان بخش خصوصی که در توسعه دانشگاه تلاش کرده و خواهند کرد تشکر می کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علیرضا اعرافی – امام جمعه میبد

۲۱-۰۵-۱۳۹۲