بررسی مسائل مربوط به آسفالت‌خیابان ها در جلسه شورا

در جلسه شورای اسلامی شهر میبد که عصر روز شنبه با حضور شش نفر شش نفر از اعضای شورا تشکیل شد ، موضوعات مربوط به آسفالت و برگزاری جشنها در سطح شهر مورد بحث قرار گرفت .

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ علیرضا آزاد منش عضو شورای شهر میبد با توجه با بازدید های انجام شده ، وضعیت نامناسب مناطقی از شهر که آسفالت شده و در عین حال معایبی دارد را عنوان نمود و گفت : نظارت بر عملکرد آسفالت هم باید کیفی باشد و هم فنی ، در بازدیدهای به عمل آمده ، رعایت ضخامت آسفالت و شیب بندی صورت نگرفته ، همچنین جدار های آسفالت نیز به درستی کوبیده نشده و این موضوع خرابی آسفالت در فصل بارندگی را به دنبال خواهد داشت و به نوعی دور ریز سرمایه مردم محسوب می شود.

وی همچنین پیشنهاد تقسیم شهر به مناطق ده گانه عمرانی و اولویت بندی این منطق جهت کارهای عمرانی ، مطرح نمود که در صورت انجام گرفتن آن بحث محله گرایی نیز به خودی خود از بین می رود.

صفرعلی دهقانی نیز در نظر گرفتن حداقل ها را در زمان اولویت بندی ضروری دانست.

مجید زارعی عضو شورای شهر میبد ، واگذاری آسفالت در شهر میبد را به صورت استعلامی ذکر کرد و افزود : در وضعیت استعلامی به هرکس که بخواهند ، واگذاری صورت می گیرد، همچنین کارخانه آسفالت میبد غیر استاندارد است و مواد به کار رفته در آسفالت و میزان آن در وضعیت مناسبی نیست و در این زمینه باید افراد تحت آموزش قرار گیرند که قرار بر این شد این موضوع در جلسه شورا مورد تصویب قرار بگیرد.

گفتنی است موضوع آسفالت مناطق بعد از به اتمام رسیدن کار فاضلاب و کنده کاریهای دیگر در آنها در جهت به هدر نرفتن هزینه ها از موضوعات مورد تائید همه اعضای شورا بود.

از مباحث دیگر شورا موضوع تشکلهای برگزاری مراسمها و کاروان اشراق در سطح شهرستان بود که در این زمینه حجه الاسلام آقایی تصریح نمود : باید اقدامی صورت گیرد تا جشنهای مفصل محلات به نام خود محلات به سمت پارک بهاران و یا مکانهای عمومی دیگر کشیده شود.

وی همچنین بحث کمک به این تشکلها و تقدیر از آنها را مطرح نمود و افزود : اینها از مواردی است که باید در شورا به تصویب برسد.

علیرضا آزادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا پیشنهاد نمود که به هرمسجد و یا حسینیه ای در شهرکه مکان دارد یک بیلبورد داده شود تا در مناسبتها و اعیاد با آن بیلبورد که آرم شهرداری، شورا و هیئت را مشترکا دارد مناسبها تبریک گفته شود و در سایر ایام سال نیز با موضوع بندی که هفته به هفته صورت می گیرد نظیر حجاب ، احترام به پدر و مادر و… بر روی بیلبوردها پیامهایی چون احادیث ونکته های آموزنده گذاشته شود.