بازچرخانی آب یک مسئله مهم و ضروری است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: مشکل اساسی در مدیریت مصرف آب رایگان بودن آب در بخش کشاورزی است و آب، کالای یک بار مصرف نیست و باید باز چرخانی شود.

به گزارش میبدما به نقل از قدس آنلاین، سید محمد طباطبائی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میبد اظهار داشت: آب کالای یک بار مصرف نیست و باید باز چرخانی و بطور متعدد استفاده شود، منابع آب بی نهایت نیست، بلکه محدود و نیاز به کنترل ، حفظ و حراست دارد .

وی در مورد آب مصرفی فضای سبزگفت: برای آبیاری فضای سبز می توان از آب خام استفاده نمود و چاه های آب بی کیفیت را تجهیز و به کار گرفت.

فرماندار شهرستان میبد نیز در این نشست بر صرفه جوئی در مصرف آب تأکید کرد و افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت شود ، همچنین مصرف بی رویه و استفاده از انشعاب آب شرب برای آبیاری فضای سبز کار درستی نیست و باید کنترل گردد .

درادامه مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیزگفت: مخالفتی برای توسعه فضای سبز وجود ندارد اما کاشت چمن برای ایجاد فضای سبز و آبیاری آن با آب شرب توجیه ندارد .

سید علی سادات اخوی با اشاره به اجر ای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی خاطر نشان ساخت: اجرای این طرح تلنگری برای بهره برداران و کشاورزان بود که چگونه بتوانند آب را مدیریت نمایند و شرکت آب منطقه ای با برنامه ریزی ،هماهنگی و همکاری بجهاد کشاورزی طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی را در سال جاری اجرا نماید.

جعفری دادستان شهرستان میبد نیزگفت: جرائمی از قبیل اضافه برداشت، حفر چاه غیر مجاز و… باید با جریمه فرد خاطی همراه باشد و شرکت آب منطقه ای برای متنبه نمودن افرادی که قانون را رعایت نمی کنند درخواست شکایت کیفری هم داشته باشد و تنها جمع آوری منصوبات، پلمپ و مسلوب نمودن چاه کفایت نمی کند و عملی بازدارنده نیست