تکذیب دیرهنگام علی مطهری

علی مطهری با ارسال توضیحی اعلام کرد آنچه در خبرگزاری‌ها از قول وی در تخطئه راهپیمایی ۹ دی نقل شده، درست نیست و او همچنان راهپیمایی ۹ دی را راهپیمایی خودجوش ملت ایران در دفاع از اصل نظام می‌داند. وی در واکنش به خبر ویژه هفته گذشته کیهان نوشت: آنچه از قول من در دانشگاه […]

علی مطهری با ارسال توضیحی اعلام کرد آنچه در خبرگزاری‌ها از قول وی در تخطئه راهپیمایی ۹ دی نقل شده، درست نیست و او همچنان راهپیمایی ۹ دی را راهپیمایی خودجوش ملت ایران در دفاع از اصل نظام می‌داند.

وی در واکنش به خبر ویژه هفته گذشته کیهان نوشت: آنچه از قول من در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقل شده کذب و بی‌اساس است و مطلبی بوده که خبرنگار کم‌تجربه خبرگزاری مهر ارسال کرده بود و پس از تذکر اینجانب بلافاصله از خروجی آن خبرگزاری برداشته شد و روز بعد نیز متن تکذیبیه این بنده در خبرگزاری مهر درج گردید. سخن من در تأیید سخن یکی از دانشجویان که به دانشجوی دیگری پاسخ می‌داد این بود که «درست است، بعد از خطبه ۲۹ خرداد رهبر انقلاب که از ادامه تجمع و راهپیمایی نهی کردند و یک حکم حکومتی بود دیگر نباید تجمع می‌شد.» معلوم نیست جمله «تجمع کردن در نهم دی بی‌مورد بود» از کجا آمده است؟! وی می‌افزاید: بهتر بود روزنامه کیهان نیز که نسبت «موضع فریبکارانه و تحریف‌آمیز در تبیین واقعیت» به اینجانب داده است ابتدا از صحت خبر مطمئن می‌شد و بعد دست به قلم می‌گردید، خصوصاً که نطق اینجانب در مجلس در روز بعد نشان می‌داد که خبر مربوط به دانشگاه شیراز بی‌اساس یا لااقل مورد تردید است. موضع من درباره ۹ دی همان است که در نطق مجلس به این شرح گفتم؛ «سالروز نهم دی ماه سال ۸۸ را گرامی می‌دارم. راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات در این روز، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.»

 

 

یادآور می‌شود خبر خبرگزاری مهر از سخنان مطهری در دانشگاه شیراز مربوط به ساعت ۲۲ روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ است. خبر ویژه کیهان نیز ساعات پایانی روز یکشنبه روی اینترنت رفته و این در حالی است که توضیح آقای مطهری ساعت ۸/۵۲ روز دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ در خبرگزاری مهر منتشر شده است. در واقع به نظر می‌رسد توضیح آقای مطهری به مهر پس از انتشار خبر ویژه کیهان است و نه قبل از آن. آقای مطهری با وجود بازتاب اظهارات منتسب به وی در همه رسانه‌های ضد انقلاب و فتنه، از شامگاه شنبه تا صبح دوشنبه سکوت کرده و اجازه داده رسانه‌های فتنه‌گر کاملاً از این اظهارات علیه حماسه ۹ دی بهره‌برداری کنند اما با موضع‌گیری کیهان سکوت! را شکسته و اقدام به اتخاذ موضع کرده است.

 

کیهان از اینکه آقای مطهری موضع خود را تصحیح کرده است استقبال می‌کند و امیدوار است که ایشان حرمت استاد شهید حضرت آیت‌الله مطهری را پاس بدارد و از سوژه‌سازی برای دشمنان پرهیز کند و البته، جا دارد از آقای مطهری که علی‌الدوام از سران فتنه حمایت می‌کند بپرسیم چگونه می‌توان اعتقاد داشت «راهپیمایی خودجوش ۹ دی نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران و در دفاع از اصل نظام بود» و در عین حال از سران فتنه که عامل اصلی این هجمه و حمله به اصل نظام بودند، جانبداری کرد؟! به عبارت دیگر چگونه می‌توان هم ادعای همراهی با مردم و حمایت از نظام را داشت هم از فتنه و فتنه‌گران جانبداری کرد که با حمایت‌های صریح و مداوم رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس روبرو بودند و در واقع پروژه براندازی سرویس‌های جاسوسی بیگانه را پیش می‌بردند؟!

 

به نظر می‌رسد آقای مطهری چاره‌ای جز ابراز انزجار صریح از سران فتنه‌گر در روز نهم دی ۱۳۸۸ که مورد لعن و انزجار علنی ملت ایران قرار گرفتند ندارد، در غیر این صورت نقیض‌گویی‌های وی همچنان ادامه خواهد داشت و البته جمع نقیضین منطقاً محال است.