تصفیه خانه مسکن مهر میبد از اولویت های هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از بهره برداری ۶۳ پروژه برق همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد .

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمدرضا صحتی در آستانه هفته دولت سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: طرح های حوزه برق استان در پنج محور برق رسانی به مسکن مهری شهری و روستایی، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه ها در حوزه روستایی و شهری، تامین روشنایی شهرها و روستاها و نصب کنتور طرح فهام با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق دارد ، عنوان کرد: با اجرای ۱۹ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۵۵ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۷۷۲ دستگاه چراغ پر بازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، اعلام کرد: در حوزه روشنایی ۱۷ پروژه با احداث ۱۸ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با هزینه ای بالغ بر پانزده میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
صحتی تکمیل برق رسانی به مسکن مهر را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در مجموع پروژه های شهری و روستایی مسکن مهر، ۶ هزار و ۸۱ متر شبکه فشار متوسط احداث و چهار طرح استان برقدار می شود که عمده آن مربوط به برق رسانی به فازهای پروژه مسکن مهر رز و روشن، تصفیه خانه مسکن مهر میبد و نواندیشان صبا در شهرستان یزد خواهد بود.
وی با بیان اینکه ۸۹ دستگاه پست هوایی به ظرفیت هشت هزارکیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده شده است، بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق در این پروژه ها بر اساس رویکرد وزارت نیرو، بستر سازی لازم برای اتوماسیون شدن شبکه ها و کاهش تلفات برق را لحاظ کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تامین روشنایی بلوار سامعی، خاتم، شهدای رحمت آباد و جنب استانداری را از مهمترین پروژه های روشنایی شهرستان یزد برشمرد و گفت: در مجموع پروژه های روشنایی قابل افتتاح بالغ بر ۸۸۷ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی ۷۰ و ۱۵۰ وات به کار رفته است.
صحتی با بیان اینکه تعداد مشترکان برق استان یزد از ۶۳۰ هزار مشترک فراتر رفته است، تاکید کرد: استفاده از شیوه های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکان و نیز گسترش و توسعه خدمات الکترونیک از برنامه های استراتژیک این شرکت محسوب می شود.