پاسخ علیرضا فلاح به مطلب خبرگزاری مهر

معاون فرماندار میبد ضمن اعتراض درخصوص فرافکنی و عملکرد غیراخلاقی خبرگزاری مهر در ارائه تیتر و گزارش غیرواقع درج شده آن را  مغرضانه و خلاف واقع دانست و گفت: صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری یکی از محورهای اصلی فعالیت مسئولین ارشد شهرستان است و مسئولین هیچ نقشی در تخریب آثار ثبتی مجموعه بابک […]

معاون فرماندار میبد ضمن اعتراض درخصوص فرافکنی و عملکرد غیراخلاقی خبرگزاری مهر در ارائه تیتر و گزارش غیرواقع درج شده آن را  مغرضانه و خلاف واقع دانست و گفت: صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری یکی از محورهای اصلی فعالیت مسئولین ارشد شهرستان است و مسئولین هیچ نقشی در تخریب آثار ثبتی مجموعه بابک ندارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد، مهندس علیرضا فلاح میراث فرهنگی و حفاظت از ارزش های تاریخی و توسعه گردشگری میبد را یکی از دغدغه های اصلی در فرمانداری دانست و اخبار مربوط به این موضوع را در سایت فرمانداری میبد شاهد این ادعا برشمرد.

فلاح اظهار داشت : در یک دهه گذشته از حامیان میراث میبد بوده ام و سابقه علمی و عملی من نیز موید این مطلب است.

وی اشاره داشت: پی گیری تأسیس و راه اندازی و مدیر گروهی در دانشکده معماری جهت توسعه پژوهش و تیم فنی معماری در میبد، تألیف و چاپ دو کتاب با محتوای تاریخی و شهرسازی میبد حاصل تحقیقات و کار میدانی و مستند سازی و آماده سازی کتاب سوم با همین محتوی، مستند سازی و تشکیل پرونده مقدماتی ثبت بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی شهر، ۱۵ مقاله پژوهشی – علمی با رتبه برتر علمی با محتوی تاریخ و شهرسازی میبد، همکار پژوهشگر و تدوین چند پروژه مطالعاتی در پنج سال همکاری با پایگاه پژوهشی میبد و میراث فرهنگی، مدیریت و تعامل سازمانی در شهرستان با محوریت میراث و راه اندازی کمیته تخصصی توسعه گردشگری در فرمانداری و ارتقای ۳۰۰ درصدی گردشگری شهرستان در سال جاری، ایجاد تعامل سازمانی با میراث جهت اجرای بیش از ۱۵ پروژه بین سازمانی با میراث شهرستان بخش کوچکی از یک دهه خدمت این جانب به میراث فرهنگی بوده که فراتر از تخصص علمی و سازمانی با اعتقاد و علاقه وافر به میراث میبد حاصل شده است.

معاون فرماندار میبد در زمینه مجموعه بابک نیز گفت: پیشنهاد ثبت مجموعه بابک از سال ۱۳۸۴ توسط انجمن تاریخی که خود بنده از اعضای آن می باشم  داده  شد.

فلاح افزود: این مجموعه با مساحتی بالغ بر سه هزار متر نیازمند توجه بسیار جدی و ویژه مدیران میراث است که در سایه کم توجهی آب انبار، حمام، بازارچه، سرآب و آسیاب و … آن رو به ویرانی بوده و مخروبه شده است. این در حالی است که مسجد و بقعه نیز به همت و همراهی متولیان و با نظارت میراث مرمت شده است.

وی در خصوص تخریب این بخش از مجموعه بیان داشت: خبر تخریب آثار ثبتی که با سیاه نمایی و بزرگ نمایی در سایت خبرگزاری مهر ارائه شده کاملاً مورد اعتراض بوده و هیچ کدام از مسئولین شهر ارتباطی با تخریب بخش میراثی و ثبتی مجموعه ندارند. علاوه بر این بخش عمده مجموعه سالم و پابرجاست و با بررسی و بازدید میدانی مشخص است که سه دهانه از بازارچه و گنبدخانه با مساحت تقریبی کمتر از یکصدمتر از مجموعه سه هزار متری تخریب شده است.

معاون فرماندار تصریح کرد: باید با  تقویت یگان ویژه میراث فرهنگی میبد جهت نظارت بیشتر بر حفاظت هفتصد هکتار بافت تاریخی شهرستان، شاهد  تکرار این حوادث در شهر تاریخی و ارزشمند میبد نباشیم و می بایست با افراد و اشخاصی که با کوتاهی و قصور امکان جولان در تخریب بافت تاریخی را در روز روشن در شهر فراهم آورده اند برخورد جدی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان ساخت: فرماندار میبد نیز هیچ خبر یا مصاحبه ای نداشته اند که در سایت مربوطه از ایشان نیز نقل قول ارائه شده است و این گفته ها  خلاف واقع می باشد و مراجع ذیصلاح در این مورد نیز باید پیگیر باشند.