اجرای طرح شناسایی و کنترل دیابت در استان یزد

این طرح با هدف کاهش هزینه‌های درمانی و پیشگیری از شیوع دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان اجرا می‌شود. به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح شناسایی و کنترل بیماران دیابتی استان در سال۹۶ خبر داد. دریجانی گفت: این طرح […]

این طرح با هدف کاهش هزینه‌های درمانی و پیشگیری از شیوع دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان اجرا می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح شناسایی و کنترل بیماران دیابتی استان در سال۹۶ خبر داد.

دریجانی گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه های درمانی و پیشگیری از شیوع دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان اجرا می شود.

وی با اشاره به شیوع ۱۲درصدی دیابت در جمعیت شهرنشین یزد گفت این آمار در روستاه ها ۴درصد است و مهمترین دلیل کاهش آن اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهاست.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۷درصد جمعیت استان معادل ۳۵۳هزار و ۹۵۱نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند گفت: از این تعداد ۸۵هزار نفر آنها از خدمات بیمه همگانی بهره مند هستند.

وی هزینه های درمانی بیمه شدگان در سال۹۵ را ۱۳۸میلیارد تومان اعلام کرد و افزود از این میزان ۵۲میلیارد تومان آن متعلق به بیمه سلامت همگانی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای طرح آزمون وسع بیمه همگانی در سال جاری گفت: در اجرای این طرح افرادی که دارای تمکن مالی هستند سرانه حق بیمه از آنها دریافت و زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرارخواهند گرفت.

دریجانی همچنین از اجرای طرح راهنمایی بالینی به منظور مدیریت هزینه های درمان بیمه شدگان در سال۹۶ خبر داد و افزود افتتاح ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان، بهره برداری از ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستانهای میبد و تفت و آغاز عملیات اجرایی مراکز بیمه سلامت در شهرستان های اشکذر و ابرکوه از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه هم اکنون در استان ۱۴۸هزار و ۱۴۸نفر از خدمات بیمه روستایی بهره مند هستند گفت طی یک سال گذشته ۱۹۸میلیارد تومان بایت تامین هزینه های درمانی بیمه شدگان روستایی در دو سطح یک و دو پرداخت شده است.