پرداخت ۳۲,۵میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان‌میبدی

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد سال ۹۵ این نهاد به مقایسه فعالیت های انجام شده سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ پرداخت. به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان و کاهش آمار افراد […]

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد سال ۹۵ این نهاد به مقایسه فعالیت های انجام شده سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ پرداخت.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، گفت: ۱۳۳ مورد وام اشتغال در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت اعطا شد که بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال(۱۵ درصد در مقایسه با سال ۹۴) آن از محل منابع بانکی و کمیته امداد پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به عملکرد یک ساله این نهاد در بخش فرهنگی افزود: ۷۵ دانشجو و ۱۴۷ دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان میبد استفاده می کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد طی سال گذشته است، بیش از یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال در این بخش هزینه شد.

وی افزود: هم اکنون دو هزار و ۵۹۶ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۵۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد بهره مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت ۲۵ درصد و نفرات تحت حمایت ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

زین الدینی با بیان اینکه سال ۹۵ بیش از ۳۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: بیش از ۹ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ شش درصد کاهش داشته است.

وی با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷۹۰ میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت (۸۰۹ بیمه شده) هزینه شده است، در حال حاضر ۲۳۵خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این باره نیز دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در سال ۹۵ پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد درباره عملکرد این نهاد برای تامین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان( کودکان کمتر از شش سال) طی سال گذشته ۸۳۷ میلیون ریال به ۹۲ خانوار مشمول این طرح پرداخت کرد که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۴، ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: بیش از سه میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی به ۹۳ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال ۹۵ پرداخت شد؛ همچنین طی این مدت، ۴۱ نوعروس تحت حمایت با دریافت یک میلیارد و ۱۴۶میلیون ریال(۶۴ درصد رشد) کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

زین الدینی درباره ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت گفت: بیش از دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در زمینه ساخت، تعمیر و بازسازی ۷۸ منزل مسکونی مددجویی سال گذشته هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اعلام افزایش ۱۶ درصدی حامیان طرح اکرام ایتام در این شهرستان افزود: هم اکنون ۷۳۹ حامی، حمایت مادی و معنوی ۹۳ یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند؛ طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال از سوی این حامیان به ایتام تحت حمایت کمک شد.

وی یادآورشد: طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان خیر می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰ هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.

شایسته ذکر است؛ خیران میبدی طی سال گذشته شش میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال زکات (۷۹ درصد رشد در مقایسه با سال ۹۴) و بیش از شش میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال صدقه داده اندکه این رقم نسبت به سال ۹۴،۱۰ درصد رشد را نشان می دهد