بیانیه ۱۸۰۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از آیت الله اعرافی

حضرتعالی در جامعه المصطفی با استفاده از مبانی غنی اسلامی و در دست گرفتن آرمان های انقلاب اسلامی توانستید تحولات عظیمی را در سطح بین المللی رقم بزنید

متن نامه:

حضرت آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه کشور، عملکرد حضرتعالی در یک سال اخیر در حوزه علمیه کشور در بخش های زیر بنایی، تدوین برنامه جامع و راهبردی، به روی کار آوردن مدیران فاضل، کارآمد و انقلابی، حمایت از نهادها و موسسات خودجوش و انقلابی قابل تقدیر و تشکر است و از اینکه مدیر حوزه علمیه شخصی متناسب با این جایگاه است و رهبر معظم انقلاب در زمانی که حضرتعالی مدیر حوزه علمیه شدید فرمودند: “وقع الحق فی محله” و نسبت به برنامه ای که برای حوزه علمیه نوشتید فرمودند: “برنامه شما را خوانده ام و می پسندم و قبول دارم. اگرچه بلند پروازی هایی دارد اما بلند پروازی هایی درست و عمیق است. بیست سی درصد هم اگر از آن برنامه بشود خیلی است. آسیب شناسی ای هم که در برنامه تان مطرح کردید درست و عمیق است.” باعث خرسندی طلاب و فضلای حوزه علمیه است.

حضرتعالی در جامعه المصطفی با استفاده از مبانی غنی اسلامی و در دست گرفتن آرمان های انقلاب اسلامی توانستید تحولات عظیمی را در سطح بین المللی رقم بزنید و حدود پنجاه میلیون نفر در سراسر جهان به وسیله این فعالیتها شیعه شدند و عملکرد شما در جامعه المصطفی رضایت نائب بر حق امام زمان(عج) را به دنبال داشت به شکلی که ایشان فرمودند: “من از عملکرد شما در جامعه المصطفی در این سالهای ممتد رضایت کامل دارم.” عملکرد شما در جامعه المصطفی نشان دهنده کارآمدی انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی است و قطعا موجبات شادی امام زمان(عج) را هم به دنبال داشته است و این عملکرد از سوی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم قابل تقدیر است.

حوزه عملیه به واسطه جامعه المصطفی توانسته است کارآمدی خود را در عرصه بین المللی به نمایش بگذارد اما در داخل کشور آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکرده است و پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی نبوده است.

عملکرد شما در جامعه المصطفی و رضایت رهبر معظم انقلاب از آن، این امید را در دل طلاب و فضلای حوزه علمیه زنده می کند که حضرتعالی می توانید تحول در حوزه که عبارت از تولید علم، انقلابی ماندن حوزه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است را رقم بزنید.

حضرتعالی الحمدلله قدرت مدیریت لازم و برنامه ای جامع برای انجام تحول در حوزه علمیه را دارید اما نکته این است که شما برای اجرای برنامه ای گسترده در حوزه علمیه و بستر سازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی علاوه بر داشتن مدیریت قوی و برنامه ای جامع نیازمند کادری فاضل، کارآمد و انقلابی می باشید. الحمدلله در جایگاه ها و رده های مختلف حوزه علمیه مدیرانی لایق و انقلابی حضور دارند اما در بعضی از جایگاه ها این گونه نیست و نیازمند تغییراتی در این زمینه است و اگر این تغییرات رخ ندهد تحول در حوزه بسیار سخت و با موانع بسیار زیاد خواهد بود و مدیریت قوی و برنامه جامع شما به نتیجه کاملی دست نخواهد یافت.

طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم حمایت کامل خود را از حضرتعالی اعلام می کنند و آماده هر گونه کمک و یاری به شما برای انجام تحولات بزرگ در حوزه علمیه هستند و از حضرتعالی تقاضا دارند بسیار محکم و با شتاب بیشتر با استفاده از مبانی اصیل حوزه علمیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنید، فضای انقلابی حوزه علمیه بیش از پیش صیانت و تقویت شود و مدیران جایگاه های مختلف حوزه علمیه از میان افراد فاضل و انقلابی که به صورت کامل به انقلاب و آرمانهایش اعتقاد دارند و اهل دادن هر گونه هزینه در راه این آرمانها هستند و تعداد این افراد هم کم نیست انتخاب شوند و افرادی که در طراز جایگاه خود نیستند تغییر کنند.