موضع تل آویو علیه «توافق ژنو» دست کاخ سفید را برای فشار به ایران باز گذاشته

«هیلاری کلینتون» در یک نشست محرمانه در واشنگتن گفت که نگرانی‌های آشکار اسرائیل از اینکه توافق ایران و۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در «ژنو» ناکارآمد بوده است، به دیپلماسی آمریکا در قبال ایران کمک می‌کند و به ادامه فشارها بر ایران و همپیمانان این کشور ادامه می‌دهد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از هیاهو و ساز‌ مخالف مسئولان رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات و توافق هسته‌ای ژنو، پرده برداشت.
به گزارش رجانیوز، مخالف خوانی های مقامات صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پیش از امضای توافقنامه موقت شش ماهه آغاز شد. تل آویو از هر فرصتی برای هیاهو در این زمینه استفاده کرده و مدعی بود که نباید با ایران توافقنامه امضا کرد و وقتی در ساعات ابتدایی سوم آذر ماه، وزیران خارجه ایران و ۶ کشور مقابل، توافقنامه موقت را به امضا رساندند، رژیم صهیونیستی با گرفتن ژست مخالف این توافق را «اشتباه تاریخی» غرب خواند!

این در حالی بود که مقامات و مذاکره کنندگان آمریکایی، مسیر مذاکره را اینگونه طی می کردند؛ واشنگتن- تل آویو- ژنو و بالعکس! آنان هربار در حالی وارد ژنو می شدند که ساعاتی قبل مهمان صهیونیست ها بودند و پس از مذاکره نیز بدون معطلی راهی آنجا شده و گزارش مبسوطی از روند مذاکرات به دوستان اسرائیلی خود ارائه می کردند. آنان حتی از بیان این موضوع نیز ابایی نداشتند و اوباما و وزیر خارجه وی بارها اعلام کردند که در این مورد با سران تل آویو در تماس نزدیک بوده و با آنان درباره جزئیات ماجرا رایزنی می کنند.

در حالی که برخی از فعالان سیاسی در داخل ایران، مواضع تل آویو درباره توافق ژنو را جدی و نشانه اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مورد عنوان می‌کردند، بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی از همان ابتدا گوشزد کرد که نباید فریب این عملیات روانی را خورد و سروصدای صهیونیست ها و مخالفتشان با توافق ژنو، بخشی از یک سناریو بیشتر نیست.

اگر چه مبنای انتقادات فعالان سیاسی به توافق ژنو، کاملاً روشن و منطقی است و بر همین اساس رژیم صهیونیستی نمی تواند مخالف چنین توافقنامه ای باشد اما سخنان اخیر وزیر سابق امور خارجه آمریکا، مبنی بر تقسیم کار واشنگتن-تل آویو در موضوع هسته ای ایران در نقش پلیس خوب و بد، سند دیگری است بر درستی موضع منتقدین.

هیلاری کلینتون در یک نشست پشت پرده در واشنگتن تصریح کرد انتقادات آشکار اسرائیل از توافق «ژنو» خوب است و به دیپلماسی آمریکا در قبال ایران کمک می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از یک روزنامه صهیونیستی، «هیلاری کلینتون» در یک نشست محرمانه در واشنگتن گفت که نگرانی‌های آشکار اسرائیل از اینکه توافق ایران و۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در «ژنو» ناکارآمد بوده است، به دیپلماسی آمریکا در قبال ایران کمک می‌کند و به ادامه فشارها بر ایران و همپیمانان این کشور ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد که هشدارهای اسرائیل برای حمله احتمالی نظامی در ایران جدی گرفته می‌شود و روسیه و چین تحت تأثیر ترس یک حمله نظامی تل‌آویو قرار می‌گیرند.

کلینتون در ادامه گفته‌های خود مدعی شد که نگرانی‌ها از حمله احتمالی اسرائیل احتمالاً ایران را در گفت‌وگو با دیپلمات‌های آمریکایی منعطف‌تر کرده است.

این اظهارات در حالی است که مقامات کاخ سفید همیشه مدعی هستند که با مواضع تل آویو مخالف بوده و مواضع آنان با مواضع تند و سخت امثال نتانیاهو یکسان نیست.